Gå til innhold

Er det dårlig gjort av meg og nekte svigers og betale noe for bryllupet vårt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De har flere barn og har betalt litt for bryllupet til ett av de. Men jeg ville aldri tatt imot penger for at jeg skulle gifte meg. Og hvis svigers betaler noe, vil mine foreldre føle på det, og føle at de også må bidra.

Og da vil jeg heller betale selv.

 

Er jeg urettferdig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i søren lage et brylølup som koster penger, når en kan gjøre det så billig som bare det???

 

Fatter ikke det der, jeg. Det er jo bare å be sorenskriveren ordne alt, og kanskje gå ut på by'n med forlovere etterpå.

 

Hvorfor skal alle lage så storslagent bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke la svigers betale litt da. MÅ foreldrene dine og gi dere penger da? Kan jo være svigers ønsker å gi dette i bryllupsgave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo ikke urettferdig.

 

Men dersom svigersene dine forteller at de ønsker å gi penger til bryllupet så syns jeg dere kan takke ja, og heller la vær å si noe til dine foreldre. Du kan jo også kalle de pengene en bryllupspresang. Og ingen går vel rundt å forteller hvor mye penger/hvor stor gave man fikk av den og den til brylluppet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er smålig å ikke ta i mot pengene, om de har lyst til å hjelpe til. Jeg syns faktisk det er ganske frekt. Og hvorfor skulle dine foreldre føle seg forpliktet til noe som helst? Du trenger jo ikke å fortelle dine foreldre om pengegaven fra svigers. Så lenge de gir og ikke forventer å få noe tilbake, så ta imot og si tusentakk.

Har du for vane å si nei takk til andre gaver, om noen finner på å gi den en litt finere gave enn du hadde sett for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de vil gi penger som gave er det jo greit. Skal ikke legge meg oppi hva de vil gi. Men jeg vet at hvis de skal betale litt for selve bryllupet, nytter det ikke om jeg lar være og fortelle de til

mine foreldre. For det vil de klare og fortelle helt utmerket selv.

Jeg synes det er ubehagelig når mine foreldre, som jeg vet har dårlig råd, føler de må betale for mitt bryllup, derfor vil betale det selv.

 

Vi skal ikke ha noe stort bryllup nei. Det har jeg ikke sagt. Forferdelig teit og legge seg oppi hvordan bryllup vi skal ha når det ikke er et spørsmål engang..

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er smålig å ikke ta i mot pengene, om de har lyst til å hjelpe til. Jeg syns faktisk det er ganske frekt. Og hvorfor skulle dine foreldre føle seg forpliktet til noe som helst? Du trenger jo ikke å fortelle dine foreldre om pengegaven fra svigers. Så lenge de gir og ikke forventer å få noe tilbake, så ta imot og si tusentakk.

Har du for vane å si nei takk til andre gaver, om noen finner på å gi den en litt finere gave enn du hadde sett for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de vil gi penger som gave er det jo greit. Skal ikke legge meg oppi hva de vil gi. Men jeg vet at hvis de skal betale litt for selve bryllupet, nytter det ikke om jeg lar være og fortelle de til

mine foreldre. For det vil de klare og fortelle helt utmerket selv.

Jeg synes det er ubehagelig når mine foreldre, som jeg vet har dårlig råd, føler de må betale for mitt bryllup, derfor vil betale det selv.

 

Vi skal ikke ha noe stort bryllup nei. Det har jeg ikke sagt. Forferdelig teit og legge seg oppi hvordan bryllup vi skal ha når det ikke er et spørsmål engang..

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har lyst til å lage en fest for familie og venner så er det vel ingenting galt med det. Det er hyggelig for tanter og onkler å treffes, og fint med en fest for venner.

 

De som vil til sorenskriveren kan gjøre det, men mange synes det er moro med en bryllupsfest.

 

HI: La svigers betale som en bryllupsgave. Foreldrene dine trenger ikke bidra med penger av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...