Gå til innhold

Har du fått efedrin til barnet/babyen din før?


Mammahjertet <3

Anbefalte innlegg

Mini på ett år har fått ganske seigt slim i lungene som hun har kava litt med å få opp. Vi var til legen og han ga resept på Efedrin mikstur. Men nå etter vi la henne for kvelden satte jeg meg til for å lese om medisinen. Nå ble jeg litt skremt! Det var så mye bivirkninger jo. Og så blir det ikke anbefalt til barn under to år leser jeg enkelte steder?

 

Hva er din erfaring med denne medisinen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Efedrin? Trodde det var et ulovlig stoff i Norge. I allefall veldig kontrollert. Man kan jo få alvorlige hjerteproblemer med efedrin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt det til minsten siden h*n var 4 mnd. H*n slet med mye slum og fikk hverken spist eller sovet. Var også såvidt h*n fikk puste om nettene pga slim.

Har ikke hatt en eneste bivirkning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk det på resept til gutten vår da han var ca 8 mnd. Har hadde fått falsk krupp så efedrinen skulle hjelpe til med å åpne opp halsen..

 

Jeg spurte faktisk legen da han sa jeg kunne få efedrin til han om ikke det var et slags "rusmiddel".. Var for en stund siden det var veldig poppis blandt idrettsutøvere og folk som ville slanke seg osv, en slags form for speed liksom..

Det var jo det sa han, men i så små doser at det ikke kunne sammenlignes.. Han sa jeg ikke burde bruke det over lengre perioder da, kun når det var som verst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...