Gå til innhold

Noen forsikringsdamer her? trenger virkelig hjelp...eller noen som kan om forsikringssak?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at sønnen vår på 7 år var ute og sykklet og kom borti en parkert bil.

Han kom til å lage noe riper på begge dørene og det er 1,5 mnd siden. vi tok opp saken med han som eide bilen men ikke før nå kom det brev fra dem at vi må dokumentere hva som skjedde og hvor gml barnet er.

det jeg nå lurer på er hvordan blir det med forsikringen? altså jeg regner med at vi må ut med endel money:(

Også lurte jeg på om det kan brukes i saken at sønnen muligens har ADHD? vet det er teit spørsmål men jeg trenger virkelig råd her nå:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dere kan ikke bruke det at sønnen MULIGENS har ADHD. Hadde han hatt en diagnose på det, så kanskje. Men ikke så lenge det er bare muligens.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk for svar. han er nesten ferdig utredet og det er sannsynlig adhd..men uansett hvordan blir det med saken? siden det er barn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må nok betale, men det er ikke sikkert dere går ned i % fordi at han er barn, men jeg vet ikke altså, men at dere må betale for skaden, det er jeg sikker på ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer jo sikkert ann på hvor bilen stod parkert og sånn også.. stod den på en parkeringsplass så er det jo forståelig siden gutten nødvendigvis ikke _måtte_ sykle akkurat der.. men tror nok det stiller seg anderledes om bilen bare stod i veikanten eller lignende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet om det er MAAAAAANGE tusen eller?

Huff har liksom nok av utgifer nå..men vet at vi er ansvarlige.

 

takk for svar dere:)

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja men da vil jeg anbefale dere å kjøre litt hardt på nettopp det også.. for hadde ikke bilen stått dumt plasert så hadde det jo vært lettere å unngå det. man kan nekte ungene å sykle rundt på en parkering. men de må da få leke seg i gata.. vet ikke om dette vil gjøre at dere slipper unna helt. men det kan jo hende det er et lite forhandlingsgrunnlag i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barna har voldt skaden forsettlig eller uaktsomt, er foreldrene – selv om de selv ikke kan klandres overhodet – ansvarlige med inntil 5.000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...