Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Da har jeg spurt en jeg kjenner, som jobber som jordmor på KK Haukeland ang. de nye retningslinjene.. I utgangspunktet skal man nå til overtidskontroll 7. dag over termin, og igangsettes senest dag 294 (12 dager over termindato) MEN: på KK Haukeland har de ikke satt disse "reglene" i verk ennå, så jeg måtte slå meg til ro med overtidskontroll 13.september.. (altså 12 dager over) Hun sa også at 98% av alle gravide føder innen dag 12-14, så det ble skjelden "igangsatt" Men herregud, hvordan skal jeg klare å gå slik (med max uflaks) i over en uke til! (Hormontrollet slår til igjen..!) Nå er det nesten som jeg HÅPER at jeg en gryende sv.sk.forgiftning, sånn at de MÅ ta meg inn til vurdering.. Skal på legekontroll i morgen, da han på onsdag målte forhøyet undertrykk (kan være en indikasjon på sv.sk.forgiftning) I tillegg til økte ødemer, spesielt i høyre hånd. Argh! Vil vite hva som skjer "der nede" Vel, det var dagens utblåsning herfra - hadde lovet meg selv å være utelukkende positiv i dag. Klarte det helt til nå. Til alle dere andre som skal føde ved KK, så håper jeg at de snart setter igang de nye retningslinjene - sånn at dere slipper å gå så lenge i "uvitenhet". Slenger på at jeg ellers er svært fornøyd med oppfølging der - så det eneste jeg finner negativt er akkurat dette: de er trege med å innføre regler som resten av landet allerede har innført.
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 8. september 2011 Forfatter #2 Skrevet 8. september 2011 Overskriften skulle være: KK Haukeland og overtidige svangerskap..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå