Gå til innhold

barn i løpet av videregående skole?


,,,,,

Anbefalte innlegg

hei :) er det noen som vet ca. hvor mye man får i støtte om man får barn i skoletiden? har fått brev om foreldrestipend man skal sende inn når barnet er født, men er dette noe særlig? har heller ikke jobbet så mye til nå pga. skolen, så får jo engangs støtten.

:) håper noen vet litt mer enn meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk 6700 kr i mnd tror jeg det var. Du får vanlig fullt stipend pluss et lite tillegg for barnet. Mulig satsene har blitt endret, for det er 6 år siden jeg fikk barn på vgs nå, men du kan o ta en telefon til lånekassen å spørre også, hvis du ikke finner ut noe på nettsidene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, det kan nok stemme med at det er ca det samme fortsatt. lånekassa er ganske håpløs å få tak i siden det er så mange som lurer på ting nå rundt skolestart, men må høre med de om det vanlige stipendet mitt også så kan jo høre med de da :) takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det jo litt penger å få i støtte da. tenkte det var kanskje det samme som man ellers får i stipend. altså rundt tusen kr.

tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hjemme i 2009 og hadde litt over 8000 utbetalt fra lånekassen i mnd. Dette var fullt stipend og lån som ble utbetalt som stipend. Det har selvfølgelig noe å si om du bor sammen med barnefar og hvor mye han evt tjener. Om du går på nettsiden til lånekassen kan du selv regne ut hvor mye du får. De skal ha en slik kalkulator det du krysser ut det som passer for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...