El1 Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Jeg lurer på hva annet enn grøt, middag, brød og frukt jeg kan gi? Ga han en rosin idag, det var nok godt, han får også litt kavring og hippkjeks. Kan han smake på det meste nå?
SAE + MAE <3 Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Dette lurer jeg også på! Min er dog bare 7 mnd, men interessant å vite fra noen med erfaring
El1 Skrevet 8. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2011 Spennende å se om vi blir noe klokere
helene0: jan09+jun11 Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Han kan vel spise det aller meste med unntak av melk og honning. Så lenge han bare får en ny ting av gangen, så du kan holde oversikt over hva han ev. reagerer på skulle det være fritt fram
Smil123 Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Ville drøyd med nøtter og sitrus også men litt usikker hvorfor- mener bare jeg har hørt det he he;-) Jordbær er også lurt å vente med til etter året...
El1 Skrevet 8. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2011 Skjønner at han begynner å bli stor gutt! Artig å prøve ut litt forskjellig. Takk for svar.
Busy_bee Skrevet 8. september 2011 #7 Skrevet 8. september 2011 Fikk beskjed av HS på 6 mnd kontroll at det eneste vi måtte vente med var honning og kumelk produkter. Hun nevnte ingenting om sitrus etc. Der er det nok mer at dersom det er allergier i familien, så bør du være forsiktig og prøve små mengder. F.eks. ha det i sammen med annen frukt slik at det ikke blir så kraftig. Jordbær tror jeg heller ikke det er anbefalinger å vente med. Du får jo babymoser fra 4 mnd som inneholder jordbær. Her har ihvertfall mini fått jordbær fra rundt 5 mnd og vært kjempefornøyd med det. :-) Det viktigste er vel bare å bruke sunn fornuft og prøve seg frem litt forsiktig.
kinaputten Skrevet 8. september 2011 #8 Skrevet 8. september 2011 ja jordbær er helt ok det, men hvis du har allergi i familien er det lurt å vente med det. Min lille fikk da han var 8 mnd -maiskorn -erter -puffet ris -riskaker beregnet på babyer -kokt pasta -kokte gulrøtter -gnagekjeks også fikk han jo allverdens hjemmelgde middager med biter i for han likte å tygge på noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå