Tre rosa kalver Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Vurderer det vi, for da slapper man bedre av når babyen ligger i senga si og sover. Selv om vi sover på samme rom.
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 aldrig hört om detta - vad är det?
miepia30 Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 Nei det ville jeg ikke vurdert engang. Tror den skaper mer unødig bekymring, tenk når det er falsk alarm! Og det blir det innimellom. Hadde jeg mista et barn i krybbedød så ville vi sikkert takka ja, men det har vi takk og lov ikke.
Tre rosa kalver Skrevet 8. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2011 Falsk alarm skjer ikke, for disse brukes til og med på sykehuset. Har hørt om flere som har de, og som bare er positive ihvertfall. Ingen av de har opplevd falsk alarm.
Tre rosa kalver Skrevet 8. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2011 Men for all del, jeg har ikke erfaring med den selv, så kan godt hende den skaper overfokusering av hva som _kan_skje ja.
Tre rosa kalver Skrevet 8. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 8. september 2011 Her står det om den:http://barnimagen2010.blogg.no/1286396855_babysense_ii__pustemo.html
Mrs. Bouquet Skrevet 8. september 2011 #7 Skrevet 8. september 2011 Har hatt babysense 2 til begge barna. Får meg til å slappe av bedre i alle fall. Aldri vært noen falske alarmer bortsett fra når jeg har glemt å slå den av før babyen kommer ut av senga.
miepia30 Skrevet 8. september 2011 #8 Skrevet 8. september 2011 Ja ok hvis dere føler dere tryggere så kjøp i vei. Men da syns jeg i allefall det er minst like viktig å ha lært førstehjelp slik at man vet hva man skal gjøre hvis det grusomme skulle skje
Tre rosa kalver Skrevet 8. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 8. september 2011 Såklart, å kunne førstehjelp er jo kjempeviktig. Men det ene utelukker ikke det andre.
maimora Skrevet 8. september 2011 #10 Skrevet 8. september 2011 Jeg har ikke hatt den selv, men jeg jobber i ambulansen, og for et par år siden fikk vi en tur der foreldrene satt i stua, babyen lå å sov, og alarmen hadde gått, mor sprang opp, far ringte 113, da vi kom fram viste det seg at det var falsk alarm, så det går visst an. Jeg ville ikke hatt en slik ihvert fall
Lille diamant Skrevet 8. september 2011 #11 Skrevet 8. september 2011 Jeg vurderer å kjøpe det pga at jeg kommer til å være mye alene med barnet vårt, da samboeren er ute på jobb en mnd av gangen. Sliter til vanlig med å sove i perioder, så kjenner jeg er bekymret for om jeg kommer til å få sove når det kun er meg hjemme med den lille. Men er som andre her litt skeptisk til hvordan den virker, og forstår godt at mange ikke ønsker seg en sånn. Men nå er vi alle ulike av natur,og noen er mer bekymret enn andre dessverre. Så skal ihvertfall tenke litt på det frem mot fødsel,og evt drøfte det med jordmoren min..
Minilille Skrevet 8. september 2011 #12 Skrevet 8. september 2011 Vi har hatt det til begge våre (lånt) og jeg kommer til å ha det en gang til! Aldri falsk alarm. Nå mistet vi i svangerskapet mellom de to vi har, men jeg syns det var utrolig avslappende på begge ungene (med og uten en vond erfaring). Ikke at jeg er spesielt stresset/nervøs uten, men jeg sover i allefall godt godt godt (så godt man kan mellom ammeøktene..) med den på! Førstehjelp hjelper ikke når ungen har ligget livløs 1 time mens du sov.
Mrs. Bouquet Skrevet 8. september 2011 #13 Skrevet 8. september 2011 Rimelig idiotisk å ringe ambulanse før man har sjekket babyen. Må nesten le.
Minilille Skrevet 8. september 2011 #14 Skrevet 8. september 2011 (ps. syns ikke det skaper overfokusering nei. Man slapper av slik at man nettopp slipper å fokusere på hva som kan skje.)
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 8. september 2011 #15 Skrevet 8. september 2011 Vi kommer til å bruke det denne gangen også ! Vi kjøpte det etter at jenta vår fikk sin første pustestans seks uker gammel. Takk Gud for at det skjedde første gang på dagtid ! Vi har aldri hatt falsk alarm, og føler det er en stor trygghet. Heller en falsk alarm for mye... Men samtidig skal man ikke "sykliggjøre" friske barn heller, det er jeg enig i. Men ut fra erfaring velger vi å bruke denne nå også, da det hjalp noe enormt på søvnen her i huset. Så for dem som føler seg litt utrygg, og som sliter med å sove så anbefaler jeg gjerne pustealarm - vi ble "nye" foreldre når vi fikk nattesøvnen tilbake er ikke godt for noen å gå å være redd!
Bolla med 2 små <3 Skrevet 8. september 2011 #16 Skrevet 8. september 2011 Vi lurte på det når vi hadde fått nr 1, men ble aldri til det. Husker jeg pleide å gå inn nesten hvert 30-60 min for å sjekke at han pusta! Huff..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå