Anonym bruker Skrevet 8. september 2011 #1 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg vil gjerne dele min historie ikke for å skremme men for å fortelle at i enkelte tilfeller bør man kontakte legen eller sykehus ved store blødninger under spontanabort. Jeg var lykkelig gravid, bare 7 uker på vei og fikk en tidlig UL pga tidligere svangerskap. Hjerte banket men hadde liten blødning. Legen sa det var truende abort. Han ba meg vente å se. Jeg dro tilbake etter et par dager for ny UL. Jeg fikk d vite at hjerte hadde stoppet. Pga litt blødning ville legen gi meg en uke for kanskje å abortere naturlig. Jeg hadde da blødd i 14 dager(liten mens) Den 15 dagen, bare 3 dager før ny vurdering begynte jeg å blø kraftig på natten. Det kom i puljer og jeg satt på do for å blø ut alt. Det var nesten som å ha diaré , bare det kom blod og klumper fr skjeden. Jeg ringte lokal sykehuset mitt oh de ba meg slappe av og sa det ville gå over.... Det ble litt avtagende men Begynte på nytt på morgenen. Jeg blødde så kraftig og fikk panikk så la meg ned og begynte å hyle. Mannen min bar meg inn i bilen og kjørte meg rett til akuttmottaket på Ullevål sykehus. Jeg ble lagt rett inn og blødde mye. De overvåket meg og fikk se på UØ at det var mye rester igjen. Fikk piller(4 Stk for å få ut alt) lå bare med rier uten resultater. Ble lagt på post og overvåket. Dagen etter bar det inn til utskapning. Jeg mistet Ca 1,5 liter blod og fikk nøye oppfølgning. Jeg er hjemme nå etter 2 grusomme dager på sykehus. Hvis jeg hadde blitt lagt inn til utskapning med det samme hadde jeg sluppet dette! Legen sa det det ikke var uvanlig med stor blødning men av og til møter de jenter som meg der kroppen ikke klarer å kvitte seg med det. Hvis jeg ikke hadde kommet inn og fått operert kunne jeg blødd ihjel. Hvis noen opplever ekstreme blødninger så reis til sykehuset. Jeg fikk væske behandling og vurdert blodoverføring. Har nå en blodprosent på 6 , men jeg ligger nå i seng og spiser jern og jernrik mat! Jeg gruer meg til den dagen jg blir gravid igjen. Det kam oppleves på andre måter men jeg var uheldig så vil gjerne dele min historie så ikke dere andre jenter sitter hjemme å vegrer seg for å ringe legen. Bedre en gang for mye enn for lite! Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143556646-spontanabort-endte-p%C3%A5-akutten/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå