Gå til innhold

Militæret - min tenåring har fått brev fra forsvaret om sesjon. Men om en har diagnoser, er det da umulig å komme inn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Forstår det slik at i dag er det omtrent kun de som er 100% friske og uten noen diagnoser som kommer inn. Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De er ganske så strenge når de plukker ut på sesjon.

 

Nå er jeg usikker på hvordan de ser på psykiske diagnoser/tilstander, men vet at de er super strenge på det fysiske. Min bror hadde operert kneet da han var yngre, så han slapp ikke inn. Og lillebror til mannen min har ganske dårlig syn, og han fikk heller ikke være med. Dette fordi Forsvaret ikke ville forsikre dem, og da fikk de heller ikke gå inn i Forsvaret uten forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er nok veldig streng på dette.

 

Jeg kjenner en som ikke kom inn ene og alene fordi han var oppvokst i fosterhjem (kom dit når han var spedbarn). Han har ikke hatt noen problematikk ifh til dette, men siden statistikken taler imot, så...

 

Det er jo også forståelig dette. Men utrolig kjipt for dem som virkelig har lyst, men ikke får lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal lære å håndtere våpen med skarp amunisjon. Psykiske diagnoser uansett art er ikke forenelig med dette.

 

Og man skal være i stand til å ta vare på seg selv og andre i strid, men også i fredstid ved f en ulykke.

Fysiske skavanker er derfor til hinder for dette, og må lukes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...