Gå til innhold

Etter lang dags ferd mot familie...

Flippa m Frida

Anbefalte innlegg

... Ser det endelig ut til at jeg skal bli 2-barnsmor. Var på ordinær ultralyd i dag og fikk termin 5.februar, og alt er såre vel. :)

Det har ikke vært en selvfølge for oss..

Vi har en fantastisk datter på 3 år. Vi strevde nesten like lenge med å få henne som hun er gammel, og hun er et resultat av IVF.

Prøvde i flere år uten at noe skjedde, helt uforklarlig.

Lykken var stor da hun kom etter 3 forsøk (hvorav 1 endte i avbrutt..)

Da hun var 8 mnd opplevde jeg plutselig store magesmerter som viste seg å være en sjøpølsestor betent eggleder som ble fjernet.

DA ble vi voldsomt fertil gitt!

Men da strevde vi med å beholde.. 2 har endt i SA, uke 7 og uke 5, og den siste før denne i MA som ble oppdaget i uke 12..

Da hadde utviklingen stoppet rundt uke 10.

Denne gangen, med hjertet i halsen fra dag 1 såklart, var det livlig på ultralyd i uke 12, men det ble da oppdaget en forholdsvis stor blødning i livmoren som kunne presse så på "livstilførselen" at det kunne gå galt nå også, 50/50 prosent sjanse for det.

Så selv ikke da skulle vi få begynne å slappe av.

Ukentlige UL hvor det var liv og røre i en 5 ukers tid gjorde at vi slappet mer og mer av, og med betennelseshemmende medisiner til å stagge at blodansamlingen ble betent innabords.

Men kan vel si at jeg først i dag etter 3 ukers UL opphold VIRKELIG har sluppet redselen for at det ikke skal gå bra nå. Og blodansamlingen så vi ikke mer til i dag. :) Selv om jeg de siste 41 dagene har kjent mer og mer liv selv.

Såh!

Det kan gå godt og det gjør det nå. Et lite håp for noen som er innom dette forumet kanskje, og en hilse på til dere som er her og er glade gravide - sånn som jeg er nå. :)

Fortsetter under...

ja, jeg formulerte meg kanskje litt feil altså, for vi lyktes riktignok, men barnet er født og er snart 20 mnd gammelt! så jeg er ikke gravid, men vi prøver å bli det, er i oppstarten av et ivf-forsøk med testing av eventuelle befruktede egg før innsett.. så nå håper vi på søsken :)

Ååå, det var fint lioness! Masse lykke til med søskenforsøket! Knøttet i magen min kom overraskende på oss etter 8 dager med spraying.. Jeg hadde egentlig time på St. Olavs 17.juni.. Men det ble naturlig nok avlyst.. Vi hadde bestemt oss for å ta nytt IVF forsøk rett og slett fordi vi ikke lenger våget å drive med dette selv.. Så jeg var egentlig litt fortvilt da den positive testen kom, jeg tenkte bare at det kommer til å gå galt igjen og i tillegg blir forsøket avbrutt.. Men heldigvis går det altså bra. :) Så hvis du eller noen andre trenger medisinene for IVF så står de trygt i kjøleskapet mitt.. Dyrt innhold gitt.. Krysser fingre for dere! :)

Annonse

Haha, jeg er på dag 7 på spray nå, bør jeg kanskje ta en graviditetstesti morgen??? Neida, jeg vet jeg ikke er gravid altså.

Kan være jeg trenger mer Synarela, så da kan jeg jo gi beskjed så får du solgt unna litt! Om du bor i Oslo-regionen riktignok, hehe.

Lykke til med den videre babyproduksjonen, måtte den vokse seg stooor og sterk og leve i 100 år :) Klem til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...