Gå til innhold

I dag fikk selvtilliten min seg en knekk..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er litt interessant igrunn...

Min sønn går på ungdomsskolen. Naturfagslæreren hans har ikke utdannelse...Han sier at de ikke lærer noe som helst i timene osv.. sånn typisk en hører fra barna sine...

De har hatt et lab forsøk. Jeg tenkte jeg skulle teste ut noe og skrev hele journalen for han. Jeg brukte oppskriften hun hadde gitt han...

Karakteren han fikk var 5-

En tenker kanskje at det ikke er så gale, men jeg underviser i naturfag på videregående skole og har utdannelse langt over ørene..

Det kan godt være at jeg ikke har gjort godt nok arbeid.. Men 5 - på en ungdomsskole oppgave?? Noe er jo hakkende gale her...

Kan likegodt være meg det er noe gale med;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe... Kanskje litt merkelig av deg å gjøre hans lekser "for å teste ut noe", men nok om det.

Du som underviser selv burde vite at alle lærere har ulike kriterier på innleveringer osv. Det er derfor det er så vanskelig å være elev:D Trynefaktor spiller (dessverre) også en stor rolle for mange.

Dersom denne dama mener at det bør være en tegning om ditt-eller-datt ved siden av for å få en sekser, så mener denne dama det. Noen mener man skal gjøre akkurat det som står og ikke noe mer, mens andre krever at man gjørlitt ekstra for å få en sekser. Sånn er det bare...... Og jeg synes IKKE det er rett at det er slik!

Jeg ville derimot tatt det opp med læreren:) Ta med "sønnens" oppgave, og spør hvorfor han ikke fikk en sekser davel. Si at du har sett igjennom alt han har gjort, og mente (ut ifra din kompetanse og det som sto beskrevet i oppgaven) at han burde fortjent en sekser. Det er jo helt fair det:) Du kan vel også be om å få se en besvarelse som har fått 6 av henne slik at du kan sammenligne.

Men ikke gjør oppgaven for ham neste gang da ;p Se gjerne over, og be ham endre på både det ene og det andre, men da vet han ihvertfall hvordan det burde/skal gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...