JennyP Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Vi er et gift lesbisk par (32/34) som nå ønsker å prøve å få barn. Vi har vært sammen i en årrekke, og "temaet barn" er noe vi nøye har diskutert i årenes løp! Nå føler vi virkelig at tiden er inne, og er klare til å sette i.gang prosessen! Er der noen andre som har erfaring med en liknende situasjon? Det vi har aller lyst til, er å ta ut egg fra min kone, få det befruktet, for deretter å sette det befruktede egget inn i meg. Ved å gjøre det på denne måten, føler vi at barnet blir like mye begges. Er dette mulig å utføre ved klinikker i Norge? Eller må man reise til feks Danmark, og er det mulig å gjennomføre der? Hvordan starter man en slik prosess? Og sist, jeg vet man ikke kan sette en pris/kostnad på å ønske et barn, men lurer likevel på hva en slik prosess koster? Jeg vet at man gjerne må igjennom flere forsøk. Håper på svar på mine spørsmål, på forhånd tusen takk
Lillie Vanillie Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Det du skisserer får du ihvertfall ikke gjennomført i Norge. I Danmark vil de kanskje behandle det som surrogati, og at dere dermed kan få muligheten til å gjøre det der. Men det må dere kanskje snakke med de danske klinikkene om. Jeg er usikker på hvordan det juridiske vil bli her hjemme hvis dere gjør det slik, regelverket er jo i utgangspunktet utformet med tanke på at den som føder er biologisk mor, og at partner har samtykket til behandling.
BareLykke*GravidLykke* Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 Hei... Så kos. Ring Maigaard klinikken i danmark, der er de kjempe hyggelige og hjelper dere sikkert med all informasjonen dere trenger... Masse lykke til...
LykkeligSomMamma Skrevet 9. september 2011 #4 Skrevet 9. september 2011 Hei Jeg tror de spanske klinikkene tillater bruk av ektefelles egg - mener de kalt det ROPA eller noe sånt da jeg var i kontakt med Insitituo Cefer i Spania et par år tilbake, http://www.institutocefer.com/en/lesbian-couples.php Dessverre betyr det at den som ikke føder fortsatt må stebarnsadoptere, men om det å bære frem din kones barn med hennes egg er viktig for deg, ville jeg hørt med de store klinikkene i Spania. Vi vurderte det samme, men pga alder go eggkvalitet ble det andre løsninger for oss. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå