Gå til innhold

Les denne alle egoistiske foreldre!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da er ikke jeg en av de egoistiske foreldrene da:-) Men dette er noe jeg alltid har praktisert, nyhetsinnlegg om det eller ei... Enhver forelder burde visst dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppa vår på snart 3 år legger vi mellom 18:00 og 18:30 hver dag...

Vi er det motsatte egoistiske av det de mener i artikkelen, vi legger ungen(e) tidlig for å få tid for oss selv :)

 

Og for at hun trenger det, så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna på 3 og 5 år legger seg kl 19-19.30, og dattera på 11 legger seg kl 21. Og jeg får alltid høre av andre foreldre at jeg er så streng med leggetidene.

 

Men jeg har inntrykk av at det blir feil uansett. Legges de for tidlig, så er det feil. Da får man kastet etter seg at man ikke skal hive ungene i seng "bare for å få litt egentid", at da burde man ikke fått barn osv. Legger man dem for sent, så er det det stakkars barnet det går utover.. Damned if you don't and damned if you do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke måttet gåt tidlig i seng da jeg var barn, så hadde jeg iallefall ikke LEST så mye bøker som jeg har!! Hihi.. Men husker ikke tidspunkt..

Poden på 6 har stort sett lagt seg 20.oo men nå bruker han LAANG tid på rommet, før han sovner/er ferdig til å sove. Vurdere å legge han halvtimen før, sånn at han sovner før..Kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja engelen på 3 legger seg 19.00 ja, jeg føler kanskje at vi får litt lite tid på ettermiddagene. Prøver alltid å være litt rask med middagene og å ta det igjen i helgene som er forbeholdt barnet.

 

Jeg tror at det lønner seg for barnet i lengden og jeg ser hvor trøtt han er når klokken bikker 18. Hadde vært dårlig gjort å holdt han oppe for min egen skyld. :)

Nå sover han minimum 12 timer og noen ganger mer, så jeg kan liksom ikke frarøve han noen timer føler jeg.

 

Harmonisk og flott unge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får også høre at jeg er så streng med leggetidene. hu på 3 legger seg kl 18.30-19.00 og hu på 5 legger seg kl 19.30-20.00 for oss er det nødvendig at de får såpass med søvn. mens mange rundt her har ungene oppe til 21. og 21.30, det synes jeg er uheldig for barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine er 4 og 7, og de legger seg kl 19. Fordi de trenger det! Til gjengeld blir de hentet kl 14-14.30 hver dag, så jeg har ikke det behovet for å tyne ut tiden. Vi har masse tid på ettermiddagen hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da er vi det motsatte av egoistiske foreldre..vi legger 3åringen 18.30 og 5åringen 19.00 HVER dag.

De trenger søvnen og vi trenger tid for oss selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...