nelliik m/blå & rosa Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Jeg lurer på hvilken tilrettelegging dere evt. fikk da dere ble gravid? )
mamma*29 Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Hei! Jeg er anestesisykepleier.. Skjønner ikke helt hva du mener, jeg har ikke fått noen spesiell tilrettelegging. Klart det er en fordel at jeg kjenner gynekologene og mange andre på sykehuset.... Men tror ikke det blir noen spesialbehandling. Kanskje blir det litt lettere å få epidural? :-p
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 9. september 2011 #3 Skrevet 9. september 2011 Tror nok at HI mener om arbeidssituasjonen i svangerskapet er blitt tilrettelagt på noen som helst måte... -Andre arbeidsoppgaver, arbeidsstillinger osv..
nelliik m/blå & rosa Skrevet 9. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. september 2011 Jeg mener om arbeidssituasjon i svangerskapet er tilrettelagt på noen som helst måte for dere som til daglig jobber som operasjons/anestesispl. ja, som `Rose -3.troll i 2012` nevner... Arbeidsoppgaver, arbeidsstillinger, hva det enn måtte være? Er ikke det selv, men lurer fordi jeg er student i praksis og fikk der beskjed om at jeg ikke kan delta i operasjoner pga. røntgenspeil (?), anestesigasser osv... En hel rekke med navn/utrykk ble nevnt på hvorfor. Men kan bare ikke helt skjønna om dette er normal eller vanlig "tilrettelegging" for gravide? Holder meg selvfølgelig unna både røntgen, strålebeh., cytostaticakurer osv. Men at jeg som gravid ikke kan delta i operasjoner pga anestesigasser/etc skjønner jeg likevel ikke helt, da gravide som tar keisersnitt må innom en operasjonsstue - noen i narkose om det er haste tilogmed. Har veldig lyst å være med på operasjoner, så lenge det ikke er til skade for min lille såklart, og håpet derfor jeg kunne søke råd hos noen av dere gravide som trossalt jobber med dette i hverdagen =)
mamma*29 Skrevet 11. september 2011 #5 Skrevet 11. september 2011 Ahaaa Beklager, jeg er litt treig i hodet for tida. Som anestesisykepleier kan jeg fortsatt være med på operasjoner! Eneste jeg unngår, er røntgenstråling - går da ut av opr.stuen den lille stunden røntgenapparatet er i bruk. I tillegg er det en gass som oppstår når man støper med sement for å plassere hofteproteser, som visstnok ikke er bra for gravide. Men det er altså ikke noe problem å være med på de aller fleste operasjoner! Gass er lite i bruk i dagens narkoser, man bruker mest intravenøse narkoser,. Dessuten er lekkasjen av gass liten, og forurenser lufta så lite, at det skal ikke ha noe å bety. Under keisersnitt får jo de gravide gassnarkose.... Lykke til::=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå