alvevinge Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Er en uke 5 dager (mandag-fredag) eller 7 dager (mandag-søndag)? Må jeg allerede nå informere om når jeg evt skal ha ferie til neste år? Må vi også søke om pappaperm samtidig eller kan det gjøres senere? Må det sendes egen permisjonssøknad til arbeidsgiver eller går dette automatisk fra NAV?
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 I hvilken sammenheng lurer du på om en uke er 5 eller 7 dager? Dersom du skal ha ferie i permisjonstiden, må du informere om dette (for da utsettes resten av permisjonen til etter du er ferdig med ferien) Pappapermen kan en søke om mye senere, husker ikke fristen - men mulig det var 3 uker før du er ferdig med din permisjon. Tror det er vanlig å informere arbeidsgiver om permisjonen, skriftlig, 3 mnd. før du går ut i permisjon (12 uker) Jeg fant et eller annet skjema på nettet som jeg fylte ut og leverte.
alvevinge Skrevet 8. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2011 Hvor fant du skjemaet du leverte til arbeidsgiver?
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 søkte vel på "varsle arbeidsgiver fødselspermisjon" på Google tror jeg, prøv det!
mallamia Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Jeg lurer også på om 1 uke regnes som 5 arbeidsdager eller en hel uke inkl helg, noen som vet?
mim26 Skrevet 8. september 2011 #6 Skrevet 8. september 2011 1 uke på nav = 5 dager, mandag til fredag
Maisie Skrevet 9. september 2011 #7 Skrevet 9. september 2011 Ja, en permisjonsuke er 5 dager. Får ikke utbetalt for helgene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå