Christine*harblittmamma*Casper Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 jeg sitter med tårer fordi det gjør så vondt jeg er 2 dager over termin.. jeg gikk i dusjen i går kveld, før jeg skulle legge meg, halvveis så begynte jeg å få ganske merkbare mensmurringer, og disse satt i ca 30min før det ga seg (når jeg hadde fått lagt meg og slappet av) men i løpet av natta så har jeg hatt et rent helvete.. bekkenet mitt har gjort såååå vondt, bare å røre på beina så gjør det drit vondt i symfsen, og det stikker nedover lårene.. har vel vært våken ca 20ganger i natt (hver gang jeg skulle snu meg) å legge beina fra høyre til venstre side og omvendt, var det prosjektet, og tårene trillet mens jeg holdt på.. nå når jeg har stått opp, er alt helt jævelig.. reise seg opp fra seng/sofa, gå rundt, sette seg, osv.. hver minste bevegelse som inkluderer bekkenet (som er alle bevegelser fra livet og ned) er til å grine av.. kjennes enten ut som om bekkenet har "sprekt"/låst seg/stivna totalt.. jeg ringte føden, men de vill jeg skulle ringe fysio, og de hadde jo selvfølgelig ikke noe ledig så nå sitter jeg her å griner av smerte, og håååper noen har opplevd det samme, eller har noen tips til meg..
*Zena* Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 Uff, stakar deg, det hørtes forferdelig ut!!!! Når det er så akutt er det jo utrolig at du ikke får time??? Kan du ikke høre med kiropraktor? Jeg vet at det finnes akutt-telefoner for nettopp slike tilfeller. Jeg ville ringt legevakten og hørt om de har et telefonnummer å videreformidle deg. Du har sikkert fått en skikkelig bekken-låsning! Lykke til, og god bedring!!!!!!!!!!!!!!! (og uansett, du må jo få hjelp nå,- tenk om du går i fødsel med det bekkenet, det går jo ikke!)
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 Kommer desverre ikke med noe særlig oppløftende svar til deg. Velkommen til bekken-helvette! Har det nøyaktig som du, og har hatt det slik i halvannen uke nå. grusomt! (og har fortsatt 6 uker til termin.. sukk) Har fått tips fra fysio om å huske å ha samlede bein ut og inn av bil/seng osv. ta med deg en ekstra dyne i senga som du bretter i 4 og har mellom beina for å stabilisere bekkenet når du ligger. gjør for all del ikke tungt husarbeid. spesielt ikke støvsuging! Må bare si at jeg føler med deg!
Christine*harblittmamma*Casper Skrevet 8. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2011 ja, jeg syns det var litt rart at de ikke fikk presset meg inn på en time, men men.. ligger bare på sofaen og rører minst mulig på meg.. om jeg er oppe og går, kan jeg banne på at ei 90år gammel dame kunne passert meg lett haha.. Mummy2be' med to tette:p : halvannen uke shit, da føler jeg virkelig med deg.. <3 prøver å huske så godt jeg klarer på det med samlede bein, har fått samme beskjed av fysioen min.. har ikke noe ekstra dyne, men bruker puter.. men dette hjelper veldig lite akkurat nå syns jeg.. ang husarbeid, så fikk jeg besøk av ei venninne, som hjalp til med rydding og tørking av støv ol.. satte sååå utrolig pris på det så resten av dagen kommer nok til å bestå av å slappe av på sofaen, piske sambo rundt etter det jeg vil ha/trenger, og bite tenna sammen siste tiden er ikke lenge igjen nå heldigvis
mallamia Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Jeg ville forsøkt naprapat hadde jeg vært deg, jeg har selv gått til naprapat med bekken og ryggsmerter under graviditeten og det hjelper masse.. Har ikke noe tro på fysioterapi overhodet.. naprapat eller manuellterapeut er tingen:) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå