Gå til innhold

Gravid igjen etter MA.

Frk.Tolmodig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei, jeg hadde også MA i uke 13, men fikk jo overhode ingen oppfølging da så regnet ikke med å få det nå som jeg er gravid igjen heller.

Så jeg vet ikke om man bør dra tidligere, men jeg mistenker MA igjen jeg så får ringe og snakke med legen.

Men om du føler deg usikker så er det jo bedre for deg å ringe og snakke med legen, kan jo hende de vil ha deg inn tidlig:)

Jeg hadde også en MA i januar (uke 12) . Da jeg ble gravid igjen så ba jeg om ekstra oppfølging. Fikk derfor UL i uke 11. Utover det fikk jeg ingen annen særskilt oppfølging annet enn en empatisk lege og mye forståelse hos involverte parter. Opplevde en liten blødning for noen uker siden og ringte sykehuset. Fikk da UL og GU i løpet av en halvtime. Så min erfaring er at jeg blir godt hørt når jeg sier fra.

Slik jeg forstod det så er MA såpass "vanlig" når man opplever det 1 gang at behovet for ekstra oppsyn ikke er tilstede. MEn ikke vær redd for å si klart i fra dersom du bekymrer deg .

Hilsen

Uke 29

Jeg hadde en MA i uke 12 i mars. Da jeg ble gravid igjen tok jeg kontakt med legen for å høre om jeg fikk tettere oppfølging denne gangen, men fikk høre at man ikke får tettere oppfølging før man har mistet 3 ganger med mindre man er i en risikogruppe. Jeg valgte derfor å ta privat ultralyd i uke 8 og i uke 12. Måtte betale en del for dette, men tryggheten var vel verdt pengene!

Jeg hadde en MA i uke 12 i mars. Da jeg ble gravid igjen tok jeg kontakt med legen for å høre om jeg fikk tettere oppfølging denne gangen, men fikk høre at man ikke får tettere oppfølging før man har mistet 3 ganger med mindre man er i en risikogruppe. Jeg valgte derfor å ta privat ultralyd i uke 8 og i uke 12. Måtte betale en del for dette, men tryggheten var vel verdt pengene!

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

• 1 måned senere...

jeg hadde en MA i januar og var da i uke 16. jeg ble gravid igjen og er nå i uke 33 :)

jeg oppsøkte jordmor og lege med en gang jeg fikk posetiv test. og fikk innvilget en tidligere ultralyd i uke 7. en MA er veldig vanskelig å hard. (jeg tok det veldig hardt) og å gå fram til den ordinære ultralyden i uke 17 / 18 og tro att alt er fint og som det skal være. det er veldig traumatisk når du får beskjed om det motsatte og da må inn for å fjerne det døde fosteret :(

men det er vanligere enn vi først tror, det er først når det skjer oss selv att vi får vite hvor vanlig dette er. men det gjør det jo ikke noe lettere for oss som må gå igjennom noe så trist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...