Gå til innhold

Noen som har tips for å få igang magen til babyen FORT!! haster!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

han er 7 mnd og har nå skreket i snart 3 timer!! magen hans er steinhard!

Det virker som han er hard i magen og ikke får ut avføringen.. stakkars gullet.. aner ikke hva jeg kan gjøre for han!

han bare hyler alt han kan uten stans. :'(

 

har gitt ham svisker men det tar jo laaaaang tid før det funker!!

 

 

andre tips?

 

tusen takk hilsen en mor som snart er på gråten selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smør rumpa.

Dvs. ta litt aloe vera eller annen tykk krem som kan brukes på underlivetr og smør rumpeåningen. Det setter igang "bæsje-refleksen", og gjør det i tillegg lettere å presse ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollmor og trollungene ♥

Vår lille slet med dette i lang tid da hun var yngre, og det som fungerte best her var massasje. Vi masserte magen hennes med fingertuppene, der hvor tykktarmen ligger.

I tillegg gjorde vi "sykle-bevegelser" med bena, for å få fart på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke så lang tid med svisker. Eller nestle sin sviskemos. Jenta mi på snart 7 mnd bæsjer en halvtimestid etter et slikt glass....

 

Ellers hjelper det å massere litt forsiktig på magen, eller press forsiktig beina til ungen opp mot mage/bryst, slik at knærne trykker LITT på magen og tell til 3, og legg beina ned igjen. Hold på slik i 2-3 minutter og gi han masse vann....

 

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masser magen med klokken. bruk en matolje du kan spise og uten tilsettninger. fks ekstra virgin olive eller rapsolje. Du kan også smøre rumpeåpningen med denne oljen evt så stikker du tuppen av et termometer såvidt innenfor åpningen. Men, vær forsiktig så det ikke gjør vondt. Har barnet så store smerter at det hyler non stop må alle tiltak iverksettes!

 

Gir du barnet tran? En t-skje tran om dagen hjelper også for magen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at man vet hva man holder på med dersom man driver med colonmassasje. Det kan fort virke mot sin hensikt dersom man ikke gjør det riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk. nå prøves alle råd her. men lite ser ut til å funke.. :(

har forresten ikke malt.. gutten har aldri vært hard i magen før nå.. men får vel kjøpe det inn da ;)

 

burde jeg ringe legen?? han hyler jo som en gris her stakkar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLOOOO!!!!

Om ungen din hyler som en stukken gris og er forstoppet - KLART DU SKAL RINGE LEGEN!!!!!!!

 

Med en gang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slet med dette da minstemann var ca 8-9 mnd, det ble så ille til oss som det er til dere nå, og jeg valgte å gi han micoklyx, en halv en, etter avtale med legen. Men han var litt gamlere han da, om det har noen betydning. 1-2 mnd fra eller til til vanlig er jo ingenting, men når de er så små er det jo faktisk litt forskjell på en som er 1-2 mnd eldre/ yngre...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde med sønnen min da han var liten og forstoppet var å ta en q-tips med litt zink og stikke litt opp i rompa og bevege den litt rundt samtidig som jeg holdt beina hans opp mot magen og beveget kroppen hans litt fram og tilbake. Det stimulerte refleksen i rompa og bæsjen kom ut hver gang. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi hadde det samme her om dagen etter å ikke ha bæsjet på fire døgn måtte jeg ty til apoteket å kjøpe et miniklyster. Da kom det endelig :) Jenta ble en helt annen etterpå. Forferdelig vondt å se de små ha det så vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært hos legen.. og i magen var det bare litt luft.. så det skapte ikke så sterke smerter.. men heldigvis sjekket han ørene!!

det ene øret var lett rosa og hadde litt væske.. så nå har han fått nesespray og litt paracet og er myyye bedre ;)

(ringte legen rett etter jeg hadde skrevet det forrige innlegget.. (før jeg rakk og få svar også :P )

 

det er neimenn ikke lett når de ikke kan si hva som plager dem..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du STOR sprøyte(uten nål, vel og merke)? Matolje i stor sprøyte opp i baken kan hjelpe.

 

Er der åpent apotek? Mikrolax kan gis som krisehjelp, uansett alder. Men det svir!

 

Ellers bør dette forebygges, og ikke fikses her og nå eller der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...