Gå til innhold

Dere med mer enn ett barn som trener i hverdagen!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ser dagene deres ut? Vil gjerne trene to ganger i uken, men føler det går utover husarbeid, kjærstetid med mannen, osv.

 

Hvordan får dere det til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte så drar jeg rett etter jobb, da er mannen hjemme med barna. Noen ganger tar jeg eks med meg det ene barnet etter vi har spist middag og har ikke mannen mulighet til å være hjemme, tar jeg med meg begge barna:) Jeg trener ofte en/to gang(er) i ukedagene og en gang i helgen:) Går veldig fint det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min står opp klokka fem om morgenen to ganger i uka og trener en time før hun vekker ungene.

 

Selv begynner jeg på jobb klokka 10 to dager i uka så jeg leverer ungene i barnehagen klokka åtte og trener en time før jeg skal på jobb (mannen henter den dagen siden jeg jobber litt lenger på ettermiddagn).

 

Jeg trener også søndag morgen, drar gjerne hjemmefra klokka åtte og kommer hjem til dekket frokostbord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager i uka tar mannen legging av våre to barn. Jeg drar hjemmefra kvart på sju og er hjemme kvart over åtte. Danser zumba i en time:-)

Tar en kjapp dusj, og har fremdeles mye av kvelden igjen til mannen min;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten lørdag eller søndag løper jeg sammen med en venninne om morgenen før de andre står opp. To ettermidager i uka er barna på trening. Da følger jeg dem til trening og trener selv (jogger) mens de trener.

En kveld i uka trener jeg og mannen styrke sammen rett etter at vi har lakt ungene (ca 40 minutter på stuegulvet).

 

Mannen bruker sykkel til jobb og sykler fort hjem slik at han får en skikklig treningsøkt ut av det minst to ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minsten legger seg 1900 Da er det frem med video, eller elipsemaskin eller ergometersykkel. Klokka 2000 varsles storesøster at TV skal av og hun må iseng,- så er jeg ferdig mellom 2030 og 2100 en gang..

 

Noen fredager jogger jeg til svømmehallen når vi skal dit med barna, starter en halvtime før de andre, så er vi fremme ca samtidig.

 

I helgene prøver vi gi hverandre ei langøkt sykkel/jogging hver. Mannen trener ute på kveldstid, jeg er mer bedagelig og tar inneøkter..:Særlig fra nå av og utover. Bor på landet, det er ikke gatelys og hater og løpe/sykle med lykt....

 

Jeg trener 5-7 ganger i uka, mannen alt fra ei til 5 økter:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fire barn, jobber fullt, og studerer 50%, og trener minst 4 dager i uken normalt sett. Noen ganger 5. Vi deler på når vi tar barna. Jeg trene før jobb 3 dager i uken, dvs at jeg må stå opp kl. 6.15 for å være på jobb til kl. 8. Da leverer han barna. Så trener han etter jobb, og jeg henter barna. Og så trener vi 1-1,5 time hver en av dagene i helgen. Om det er tid trener jeg en kveld i uken også, men det blir ikke så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde to barn, trente jeg en periode hver dag. Etter at barna var i seng trente jeg 20-30 minutter i kjellerstua. Trente til 30 Day Shred, og det tok bare et par måneder før jeg hadde drømmekroppen.

 

Nettopp født tredjemann, men har planer om å begynne treninga igjen så fort han også legger seg til rimelig tid.

 

Føler ikke jeg har tid til å dra på helsestudio, for det tar som regel litt tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går tur om måringen i kombinasjon med at jeg leverer ungene i barnehagen(vi går), går meg en runde i tillegg når de er levert. Og så er jeg er litt bortskjemt, for jeg har eget gym hjemme, så når jeg har levert barna i barnehagen trener jeg ei rask og effektiv styrkeøkt der før jeg dusjer og fordyper meg i skolearbeidet(jeg studerer bare, jobber ikke) frem til jeg går til barnehagen for å hente barna igjen.

(leverer kl 9 og henter 14-14.30)

 

Jeg handler mat enten på slutten av morgenturen eller når jeg henter barna. Så lager vi middag, spiser når mannen min er ferdigjobba(ofte hjemmekontor, så er tidlig middag) og så leker vi med barna ute eller gjør noen ærend på kjøpesenter e.l frem til leggetid i sju-tida, så rydder jeg litt og setter på en vaskemaskin med klær og så har jeg hele kvelden fri! :-) Jeg er A-menneske, så er ikke mye futt i meg etter klokka åtte på kvelden, liker å gjøre alt unna før det.

 

Jeg ville helst trent før barna våkner ommorgenen, men når minste ofte våkner frø halv 6 blir det litt sånn stressmoment, så jeg stjeler litt av studietida med å trene senere på morgenen. (håper hun sover litt lengre snart!)

 

 

Husarbeid synes jeg ikke er så veldig gøy, så tar det litt sånn nå og da, setter ikke av en bestemt tid til det, selv om jeg sikkert burde. (skyt meg, jeg har det ikke rent i alle kriker og kroker!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg forsøkte å trene på studio så følte jeg det gikk utoverf amilien og hjemmet, gikk jo en time ekstra pga kjøring til og fra, skifte i garderobe osv. Så nå trener jeg hjemme, fungerer like fint og jeg sparer tid, penger og ikke minst så får jeg også mannen i gang med trening.

Jeg har kjøpt meg litt utstyr, som en fittnessball, manualer, en vektstang og treningsmatte, tror jeg har brukt max 1200kr på alt. I tillegg har jeg en krakk og en benk som jeg også bruker. Bruker også en trapp og ute har jeg ordnet med en stang på en vegg der jeg kan strekke ut og henge etter hendene og gjøre endel øvelser. Jeg får trent hele kroppen. Skal kjøpe meg en sykkel også nå. Jeg trener 3 dager i uken, går tur hver dag i tillegg og en gang i uka så går jeg på fjellet, da sammen med barna og mannen helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...