Gå til innhold

Mannen vil sende oss bort.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mannen min skulle egentlig være hjemme alene i helga. Jeg og lille jenta skulle reise en tur til hjemstedet mitt. Men nå har vi begge fått influensa med feber, og derfor blir vi hjemme for å bli friske.

Hver dag denne uka har mannen ringt hjem fra jobb for å spørre ledende spørsmål som; Dere er vel bedre i dag? Dere er vel friske nå? Han vil sende oss bort så han kan være hjemme.. Det at han skal kose seg alene har høyere prioritet for han enn at jenta vår skal bli frisk tydeligvis..

Jeg sier til han at han får ha guttehelg en annen helg, men det var visst denne helgen han hadde sett for seg. Han blir veldig sur når ting blir annerledes enn han har sett for seg..

Han er snart 30 år forresten..

Hva gjør man med slik egoisme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt han blir skuffet jeg, han hadde vel sett for seg en helg med bare gutta og gutteting;)

Men skjønner hvis dere begge ligger med feber og er slappe, det kan dere jo ikke noe for.

Be heller han reise bort da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kanskje det er så ENKELT som at han faktisk har lagt planer???

Kanskje han har planlagt å se en spesiell fotballkamp sammen med noen kompiser og drikke noen øl, og rett og slett bare kose seg litt for seg selv.

Kan være så enkelt at også mannfolk har litt behov for EGENTID, og har lagt planer ut i fra det dere har avtalt??

Han trenger ikke å være noen renhekla egoistisk utro faenskap bare for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner mannen din godt jeg, og det er ikke for å være egoistisk. Han har sikkert gledet seg til endelig å ha en hel helg alene uten mas fra barn og kone. Også skjer det her.

Hadde ikke du også gledet deg hvis du var i hans situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner han også godt. Og hadde blitt skuffet hvis jeg hadde samme situasjon. :)

Men som hun over her sier så kan dere ikke noe for at dere er dårlige da. Kan han reise bort kanskje? Hvis ikke så må han pent vente litt lenger på frihelgen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier han ikke hva han har planlagt i tilfelle da?

" Jeg har invitert tre kompiser til øl og fotball, lurer på om jeg skal avlyse, eller hva tror du?" For eksempel!

Det høres jo ut som om det er noe hemmelig på gang og da forandrer saken seg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i dette.

Han har sikkert også avtalt med kompisene, som sikkert også måtte avtale med sin kjære. Det er ikke lett å få det til å passe for alle når man har familie eller andre forpliktelser.

Så han har nok gledet seg, det ville jeg også gjort. Og nå er han litt skuffet, og det skjønner jeg godt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er ikke snakk om egoister, utroskap og faenskap her som HI spør om. Uansett hva man har planlagt, man presser ikke et sykt barn ut av huset fordi man skal kose seg med kompiser. Har man dame og barn, setter man familien sin FØRST. Hvis jeg hadde gledet meg til jentekveld og ordnet barnevakt, så ble barnet mitt sykt med feber, og jeg dro likevel istedet for å være der for barnet, hadde jeg blitt kalt for egoistisk og dårlig mor. Men for menn ser det ut som det skal være større slingringsmonn, og de har mer rett på alenekos uten familien.

Man maser ikke på syk samboer og prøver å sende halvsyk familie av gårde hvis man oppriktig bryr seg om familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha der kom det igjen. Er helt utrolig hvordan dere klarer å plutselig få ensak til å bli helt dramatisk. Fra at mannen kanksje har lyst til å gjøre noe gutteting, til plutselig å være et utro svin som har hemmligheter for kona si.

Snakk om å få en fjær til ti høns.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må man ikke tro det verste sånn med en gang da. Kan jo hende han har sagt til hi hva han har tenkt å gjøre i helga, men at hun ikke sier det her ettersom hun er fornærma fordi han vil "sende dem bort"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv blitt veldig skuffa. Men å bli sur hjelper vel ingen?

Jeg skulle få en hel uke for meg selv. Jeg måtte jobbe da han og snuppa hadde ferie, så da ville han reise vekk med henne et sted, slik at jeg fikk huset for meg selv. Gledet meg veldig, men så skar det seg da bilen røk. Ble kjempeskuffa, men var ikke noe jeg kunne gjøre med. Men jeg fartet no mye etter jobb den uka, så jeg hadde litt frihet:-)

Klart de vil ha litt tid for seg selv, gutta også. Men ingen vet når man blir ramma av sykdom. Han burde bare bite det i seg. Bli skuffa ja, men ikke sur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser innlegget en gang til, og ser at han ikke har fortalt HVA han har planlagt. Er det virkelig vanlig i et forhold som inkluderer barn, at man ikke informerer familien om planene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vet ikke jeg hva slags preferanser du har i og med at du tenker utroskap med en gang. Det er du som sitter med fanget fullt av høner nå i tilfelle.

Jeg trodde det var vanlig å inkludere hverandre i ting og tang når man var en familie. Og jeg stiller meg noe undrende til at far i huset blir skuffet over at mor og barn er syk slik at hans tilsynelatnende hemmelige planer går i vasken.

Dette er veldig ulik måte å kommunisere på enn det jeg er vant til og setter pris på uten at jeg mener og tror at det skyldes utroskap av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag denne uka har mannen ringt hjem

----------------------

Hvis HI og ungen ikke har blitt bedre av en forkjølelse i løpet av nesten ei hek uke, så BURDE det vel vært likere å ta seg en turen til fastlegen og få sjekket opp seg og ikke minst UNGEN, i stedet for å sitte her og syte............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes! Slår aldri feil på DIB asså!

Lurer på hvordan svarene du hadde fått her HI hvis situasjonen hadde vært omvendt? Hvis det hadde vært du som skulle hatt fri en helg hjemme og mannen skulle ha barnet, men som ble hjemme alikevel fordi de lå rett ut med feber begge to..

Da hadde det nok vært DU som måtte ta deg sammen og slutte å være egoistisk og heller ta deg av mann og barn mens de var syke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dere jenter? Synd han får ikke guttehelgen sin, vel slikt kan skje når man har kone og barn. Skulle selv på hyttetur med en hel gjeng en gang, men i siste minutt ble sønnen min syk og jeg måtte holde meg hjemme, synes ikke det var forsvarlig å sende han ut av huset, går ut i fra jeg får mye sympati for mitt 'offer' nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg forstår at HI er skuffa jeg. Her får mannen bare ta seg sammen, og ha alene-helga til gode! Uansett hvilke planer han hadde. Og hvem sier at HI har forlangt at han skal holde seg hjemme, og holde henne i hånda? Han har sikkert frihet til å kose seg ute med kompiser hvis han vil det.

Skulle likt å se reaksjonen til de som disser Hi her, dersom situasjonen hadde vært motsatt! DA hadde pipa fått en annen låt tenker jeg. Nei, tenk om mannen og ungen var sjuke og ikke ville reise bort likevel.....Da hadde nok HI vært verdens verste mor som ville hatt dem ute av hus.

Ha ha, dobbeltmoral kaller jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at HI alltid skal få pepper!

Ja, han kan bli skuffet, men ikke sur eller grinete. Har man familie så setter man dem først. Og hvorfor forteller han ikke hva han skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hyggelig gjort å mase hver dag... ringer han hjem fra jobb ellers når dere er syke, HI? Eller bare denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg husker kjæresten min og sønnen vår skulle reise på tur på hytta til besteforeldrene i fjor sommer mens jeg skulle være hjemme og jobbe. Jeg gledet meg sinnsykt til å være alene hjemme litt og kunne gjøre akkurat som jeg ville. Så ble gutten vår syk, stakkars liten, og avreisen ble utsatt og utsatt... Jeg holdt på å gå på veggen! Jeg hadde gledet meg sånn til å gå alene, i stedet ble jeg gående hjemme med sykt barn... Jeg hadde selvsagt medfølelse med gutten vår, men samtidig syntes jeg det var utrolig kjipt å gå glipp av denne alenetiden.

Så jeg skjønner mannen din godt, jeg. Det er deilig å være alene av og til, og kunne gjøre akkurat som man vil. Men er dere syke, må dere selvsagt bli hjemme, og det skjønner nok han også, men han kan jo få lov til å ønske at dere blir friske og at han får litt alenetid likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart blir man skuffet, men det gikk jo fort over, man vet jo selv hva som er viktig.

Det jeg ikek helt skjønner er hvorfor mannen hele tiden skal forsvares? Herregud han er jo voksen, så man han tåle at ikke alt alltid går som man ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...