Gå til innhold

Angst når man får rier?

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har rieer og jeg sitter her og gråter og er full av angst :( Har fødselsangst og er ikke klar for å føde selv om jeg har termin nå men jeg er helt ute av meg:( Hvordan roer jeg meg ned.. Tør ikke å dra på sykehuset engang.. Er ikke klar for dette! Hjelp:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143555627-angst-n%C3%A5r-man-f%C3%A5r-rier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg starter også alltid mine fødseler med litt angst når jeg skjønner at det er i gang, det er helt naturlig. Mine første tanker da er "dette greier jeg ikke" og "jeg er ikke klar". Men så er det bare å ta seg sammen og fokusere på å puste seg gjennom riene. Og etterhvert kommer urkvinnen fram og jammen takler hun det ikke også gitt!

Du skal se det løser seg, fokuser på pustingen og tenk at i morgen er du mamma!

Disse to andre har nok ikke fødselsangst selv.. Har du blitt fulgt opp i svskapet i forbindelse med angsten? Kan du ta kontakt med noen av dem evnt? Eller ringe jm som har fulgt deg opp i graviditeten, eller legen din. Partneren din må også på banen om vedkommende er en støtte for deg. Du må uansett snakke med noen, for har du skikkelig angst vil det være vanskelig å roe seg ned selv. Ser det er to timer siden innlegget ditt, hvordan har du det nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...