Gå til innhold

ungen min har angst for strømpebukse!!?!?1

Anbefalte innlegg

Argh, har akkurat brukt 1,5 time på å få min datter på 5 år på seg strømpebuksen, hun er absolutt helt umulig når det gjelder påkledning osv. Hun nekter å gå med strømpebukse fordi hun HATER at den krøller seg osv, blir helt GÆÆRN! Hvordan i all verden får jeg henne til å begynne å bruke strømpebukse, har prøvd alt. Prøver å beholde roen men hun gir seg ikke før hun får på seg sokker istedet :(

Kan ikke være normalt å være så vrang??? 1,5 time gjennomsnittlig bruker jeg hver dag på å få på henne klærene :( Ender alltid opp med hyling og grining.. Dette er da ikke normalt vel???

Fortsetter under...

Enig med datteren din. Strømpebukser er forferdelige å gå med. Bruk stilongs i stede. De sitter som de skal og du kan skifte sokker om du blir våt på bena.

Ellers må du bare være konsekvent. Holde henne fast og dra klærne på uten å argumentere eller godsnakke med henne først. Protester mot klær er foresten helt normalt.

Har en datter som har angst for bukser. Hun nekter å gå med det. Så jeg bruker det som "pressmiddel" hvis hun begynner å skape seg mht påkledning. "Hvis du fortsetter sånn, må du ha på deg bukse." Funker hver gang. Jeg har som regel 2-3 skift hun kan velge mellom. Noen ganger får hun velge helt selv, men som regel har jeg funnet frem noen alternativer. Hun er heller ikke så glad i strømpebukse, men foretrekker det fremfor bukse.

Vi står opp kl 06.30 og er ute av døren 07.15.

Skjønner henne godt, her bruker ungene bare stillongs, de har i 2-pk på H&M, KappAhl og Lindex.

Har selv en jente på 4 år og jeg aksepterer ikke sånn krangling om morgenen. Før hun legger seg om kvelden hjelper hun til å velge klær til neste dag, på den måten har hun medbestemmelsesrett når det gjelder antrekk. Klærne legges fint på kanten av badekaret og neste morgen må hun ta dem på. Helt fra hun var liten har jeg bare kledd henne med makt om hun ikke samarbeider, så hun er veldig klar over at dette er en kamp hun ikke kan vinne.

Hun får være med å bestemme hva hun skal ha på kvelden før, om morgenen er det ingen "slinger i valsen", da skal klærne som allerede er valgt på!

Men det er ikke behagelig å gå med strømpebukse, det nekter jeg også, prøv stillongs, det bruker guttene mine også.

Annonse

Ja tenkte det nå at jeg burde ha tatt det med i starten. Sorry!

Knestrømper er grusomt synes jeg, og man blir jo kald under skjørtet?! Sykkelbukse er heller ikke noe pent, tenker hun får bare venne seg til å bruke strømpebukse, har liksom ikke så mye valg.

Synes det ikke er tåpelig at barn må bruke skjørt og strømpebukse på skolen så det kommer jeg ikke å klage på:) Det er jo vårt valg, og hun vil helst gå med skjørt ikke bukse. Synes for øvrig skoleuniform er pent jeg. Og en veldig grei løsning, men det trenger vi ikke å diskutere her, alle har forskjellige meninger når det gjelder skoleuniform:)

Det er mye mer behagelig å ha på seg tights enn strømpebukse, ville kjøpt ensfargede tights og sokker til henne jeg...

Butikkene er jo fulle av tights i alle regnbuens farger og i alle mulige slags tykkelser, bomull, ull, vevd, strikket, må jo finne noe hun føler er behagelig et sted.

Annonse

Ja du har rett, får prøve å finne tights :) Har ikke tenkt så mye på det egentlig at det kanskje blir lettere med tights, har ikke vært så lett å finne grå/hvite tights her som er varme og gode, men har nok sikkert noe på feks Benneton osv:)

Joda, har brukt litt tights tidligere men har ikke funnet tights som passer uniformen:) Men kommer til å lete litt mer nå, sikkert en bedre løsning også.. Tenker jo litt på at det er bare bra for henne å bli vant med strømpebukse egentlig,og at hun ikke får viljen sin hele tiden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...