Gå til innhold

Kan noen forklare meg trangen til å ha bilder av seg selv ...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I alle slags mulige vinkler. Ser flere tar bilder av seg selv og da holder de kameraet/mobilen høyt og tar bilde mens de ser opp i kameraet med sløret blikk, antydning til trutmunn eller et lurt smil.

Og gjerne 4-5 bilder i samme serie der nesten alle er lik, eneste forskjell er at man bikker hodet i en annen vinkel.

 

Og slike bilder legger folk ut titt og ofte.

 

Til og med min mor på snart 50 år har hevet seg på denne trenden. På facebook f,eks så er det mange som har over 50 profilbilder av seg selv og når man blar igjennom så er de skremmende like.

 

Så var er greia med de bildene med hode på skeiva i alle slags mulige vinkler? Ser til og med enkelte menn hiver seg på trenden, men foreløbig er kvinnene i overtall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, sånne bilder og bildeserier er så pinlige...

 

"Oj, der var du fin ja. Næmmen, se der var du jo også fin, ser jo ikke dobbelthaka fra den vinkelen!. Og der! Og der og ja!"

 

Det jeg også har lagt merke til ved denne typen bilder er at samtlige har på seg enorme mengder lipgloss, gjerne i en litt "nude" fargetone.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er unge jenter under 18. Men jeg ser mange godt voksne også har dette behovet. Det er personer som jeg ser på som veldig oppegående som også gjør dette.

 

Som f.eks min mor, en fantastisk person, god utdannelse, god jobb, mange venner, er godt likt og har mye mellom øra.

Kjenner jeg blir litt småflau når hun legger ut slike bilder hun har tatt av seg selv, gjerne skal kløfta vises også.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, jeg vet om ei på facebook som har lagt ut 60 sånne bilder av seg selv på profilbilder, også når vedkommende er på reiser står det under bildene hvor bildet er tatt, men man ser jo nesten ikke bakgrunnen, bare den samme vinkelen av ansiktet. Ler meg ihjel... vedkommende er litt kraftig, men denne vinkelen ser det ikke sånn ut tenker jeg.Hihi...flaut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, en av mine venner legger ut nye bilder av seg selv omtrent daglig. Tror hun stadig sitter med mobilen og tar nye bilder av seg selv, også tenker hun "ååååh, DER var jeg pen assa, dette MÅ jeg bare dele med mine 780 facebookvenner".

denne dama er 39 år, jeg fatter ikke at hun ikke selv ser hvor latterlig det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hvor mange som har den også. Etter at jeg har fått facebook ser jeg med helt nye øyne på en god del venner, bekjente og familie.

 

Ser også at mange av de som stadig legger ut bilder av seg selv er også de som har et veldig stort behov for å fortelle om ''livet'' sitt der inne, det er statuser om hva de gjør hele tiden.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er teit, selv bytter jeg profilbilde skjeldent, og bildene er stort sett tatt i en eller annen setting, feks skitur, en fest eller noe annet. Aldri bilder av den typen du beskriver.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha...Har ikke tenkt særlig på det, men joda, er sant :o) Selv hadde jeg mitt første profilbilde i flere år, og byttet for 1,5år siden..Med et bilde som allerede DA var 1,5 år....Og er IKKE tatt med mobil, eller av meg selv....Det er tatt av mamma,- ha.ha...Sitter med fleecegenser og buff på hytta:o) Det første var av meg 2timer etter fødsel med sistemann. Bare hodet og skuldre med på bildet da, men sykehusskjorta var det ikke mulig og ta feil av:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...