Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange ønsker fødehistoriene her inne så derfor hiver jeg meg på.

Riene startet halv tre på natten og var helt overkommelige smertemessig, fire dager før termin. Jeg stod opp, var forventningsfull og glad, ringte fødeloftet, pakket en sekk til storebror med ting/leker han ville trenge, spiste, drakk kaffe, brukte rie-telleren – hadde generelt en fantastisk og ‘høytidsstemt’ tid for meg selv der jeg gikk, smårørt og smilende. Da riene ble vondere og følte det var tid for å ta turen til SUS tente jeg et lys og tok med kaffekoppen inn til samboer, kysset ham våken og sa at burde stå opp for i dag vil han bli han pappa på ny. Gjorde det samme med storebror. Heldigvis er kjøreturen til SUS bare 5-6 min!

Da jeg kom inn på fødeloftet kl 0615 hadde jeg bare 3 cm åpning – BOM! – tenkte jeg, men det tok seg fort opp!! Lå i badekar en times tid og jobbet, og fødte sideslengs i sengen. Ville egentlig hatt epidural men det var ikke tid. Kl 0833 kom vidunderet! Etter bare to intense timer var det over!! Det gikk nesten litt for fort og det er ikke alltid bra det heller.

Nå har jeg to personlige fødselsopplevelser, en med og en uten epiduralen, og selv ville jeg egentlig anbefalt epidural. Uansett hvor vondt det var kjenner jeg meg stolt som klarte dette (hadde litt fødselsangst) og den lille Lorden er helt fullkommen! Nå nyter vi tiden som ‘storfamilie’ her hjemme. Er så lykkelig!

Nyt tiden jenter!! Kanskje er det siste gang for flere her at en går gravid! Snart ligger de små gullene i armene deres :D

Det har vært kjekt å følge dere, BIM-damer, og se fødslene komme! Ser frem til å treffes på Småtroll :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødselen var lørdag 3. sept - om det var viktig. Tihihiiii....

Skrevet

Gratulerer så masse til dere alle!! Kos deg med den lille bylten!!

Skrevet

grattis!! Så koselig med födehistoria!! ;0)

Skrevet

Gratulerer! Har vært spent på hvordan fødselen din gikk :)

Hvor stor var han?

Skrevet

For å være en vegetar-dame på bare 160cm synes jeg gutten var stor! Han var 3740gr og 49cm. Skåra 10 på apgar-skjema og er den nydelige nougat-ungen.

Når har du termin?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...