Gå til innhold

Ok, mine tanker om FRP


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fakta: FRP er det partiet som har flest velgere uten høyere utdannelse, og flest velgere som er avhengig av trygd.

 

Min personlige observasjon: Svært mange av de som stemmer FRP, ikke alle, men mange, er av den typen mennesker som lett legger skylden på at noe går galt over på alle andre. Aldri er noe deres egen feil. De er også ofte den typen mennesker som kan stemme på partiet kun fordi de er enige med noen uttalelser og det da "endelig er noen som tør å si det som det er!". Hvor partiet egentlig vil med sin helhetlige politikk later det til at de ikke har snøring på.

 

Det jeg finner forunderlig: Dersom FRP hadde kommet til makten, og dersom de fikk lov til å gjennomføre sin politikk uten innblanding fra andre partier, så ville de i stor grad amerikanisert samfunnet. Mye skulle privatiseres, folk får det de fortjener. I praksis betyr det altså at mange trygdeordninger faller helt bort, gratis lege og sykehus kan en bare glemme, de som ikke har råd til svindyre forsikringer sliter osv. De som har lite nå, vil få enda mindre, de som har mye, vil få mer. Slik som i USA. Med andre ord, majoriteten av partiets velgere stemmer altså på et parti som har som mål å skape et Norge der de selv vil komme veldig mye dårlige ut økonomisk enn slik de har det nå. Hvor i alle dager er logikken???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faktaopplysningen din i begynnelsen av innlegget ditt har forundret meg mange ganger. De som stemmer FRP stemmer nemlig i stor grad mot seg selv og det har jeg aldri skjønt.

 

Det viser vel bare at mennesker med lav/ingen utdannelse ikke setter seg godt inn i ting på forhånd, men er enig med Siv og Carl fordi dem er så flinke til å være irriterte på alt som dem også er irriterte på.

 

Det virker som om dem tror dem får bedre råd av å ikke betale skatt for eksempel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja ?

 

Jeg har både høy utdannelse og god råd, og ja jeg vil ha mer enn andre, ene alene fordi jeg jobber og har alltid jobba ræva av meg for å oppnå det jeg har satt meg som mål, da er det bare rett å rimelig, at jeg skal ha muligheten om jeg vil til å betale for de tjenester jeg ønsker til meg og min familie, synes jeg bare er rett og rimelig!

 

Og ja til bedre veier, privatisering innen helse og omsorg og innen skoleverket !

 

Og ja til å bruke noen prosenter mer av oljefondet.

 

Man er sin egen lykkes smed nemlig, og gidder man ikke å ut å jobbe hardt, fortjener man ikke å ha samme standard som alle andre, jeg vil ikke betale for det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bekrefter egentlig bare mine tanker om at de aller fleste FRP'ere er litt uopplyste om sitt partis politikk, mens noen få er også uempatiske egoister.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du tilhører den delen av partiets velgere som stemmer på partiet fordi du faktisk har råd til det. Faktaopplysningen først i hovedinnlegget viser at det er ikke folk som deg som utgjør hovedvelgermassen.

 

Du stemmer ut fra en "meg og mitt", "frihet for enkelte mennesker" tankegang som er helt i tråd med FRPs program. Du må bare fortsette å stemme FRP for det partiet er midt i blinken for deg!

 

Mitt innlegg handlet om majoriteten av de som stemmer FRP. Det er folk med lav/ingen utdannelse og med dårligere inntekt enn gjennomsnittet. Disse har alt å tape på en politikk som de samtidig stemmer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er slik det også bør være...satser man litt mer på utdanning eller starte egen bedrift og så lykkes så ja da har man fortjent å få mer enn de som har holdt seg safe og sittet hjemme på nav... ja til bedre tilbud til de som faktisk har råd til det, og bedre sykehus og gamlehjemplasser til de som har jobbet for det hele livet!

 

jeg skjønner ikke at så mange som er avhengig av trygd osv stemmer frp for da er jjeg helt enig i at de stemmer imot seg selv...det skjønner jeg heller ikke, men kanskje de har skjønt at AP er bare bra i teorien, når de lover grønne skoger og holder mindre enn halvparten av det som er lovet... kanskje de bare satser på en forandring... ikke vet jeg hvordan de tenker..

 

hilsen en som stemmer FRP og har (straks) høyre utdannelse. Har jobbet hardt hele veien og har aldri fått noe gratis her i livet... har aldri hatt behov for det heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utdannet vernepleier og havner derfor i såkalte omsorgsyrker. Jeg jobber fulltid i en turnusstilling. Mannen min er sjåfør og jobber mer enn 100 prosent stilling. Ingen av oss har noen gang fått noe gratis her i livet.

 

Vi har jobbet hardt hele veien og jeg skjønner ikke hvordan jeg skulle kunne jobbet mer enn det vi allerede gjør.

 

Ikke alle kan,skal, bør eller vil bli lege, advokat eller andre yrker som er forbundet med god økonomi.. Det er jo ikke det samme som at de ikke jobber hardt!

 

Vi er en småbarnsfamilie der begge jobber fulltid, vi har begge utdannelse, men ikke så høy og verdsatt som det mange andre har. Vi har ingenting å tjene på Fremskrittpartiets sin økonomiske politikkl

 

Det virker som om du tenker at alle bare kan jobbe hardere og dermed ha det økonomiske utgangaspunket for å bare å tenke på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du straks har høyere utdannelse og aldri har fått noe gratis lurer jeg på hvor du har studert. Hva tror du studiet ditt i virkligheten koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI: enig, det er svært besynderlig.

 

den klassiske frp-egoisten lenger nede: du tenker ikke på hvilken type styring som har fått deg dit du er da? velferdslandet norge, med gratis skolegang og alt som hører med?

ser du ikke hva som skjer i usa med "folk som deg" (som det forøvrig er alt for mange av), når økonomien plutselig snur? ingen fine fallskjermer som fanger opp da, eller trygdeløsninger som tar imot.

hva med dem som rammes av sykdom? kreft feks kan FORT ta knekken på en god økonomi med privatiserte sykehus.

føler at med empatiløse egotripper må man snu det slik at de kan få et innblikk i hvordan situasjonen plutselig kan bli for dem, for at de skal begynne å stille spøsrmålstegn til svadapolitikken frp kjører.

 

og ellers: hva skjedde med nestekjærlighet? å tenke på andre enn seg selv? jeg har svært god økonomi selv, med en "høyt ansett jobb", og samme har mannen min, men vi er likevel stolte av å bo i et land som tar seg av de som ikke har vært like heldige i livet.

hvorfor bryr du deg om folk som får trygd får trygd? ser du for deg at dersom de pengene ikke ble brukt på det, hadde du fått mer penger? det er jo helt virkelighetsfjernt. og skremmende egoistisk...

jeg forstår ikke at du kan bo i verdens beste land å bo i, og alikevel prestere å fokusere på "hvordan gjøre det bedre for meg?".

det er kvalmende. jeg blir faktisk fysisk kvalm av å tenke på at det går an å være så egosentrisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...