Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg ang trening?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg trenger litt hjelp..

jeg har nettopp begynt å danse.. også har jeg også begynt med annen trening..

dansingen er på tirsdager også er de andre treningene på mandag og onsdag..

vil treningen miste "effekt" dersom jeg trener disse tre dagene på rad men ikke noe serlig ellers i uken(bortsett fra noen gåturer)?

tenker liksom på dette med at det blir 3 intensive dager og så blir det rolig de 4 neste dagene..

er ikke så inne i dette med trening så jeg håper virkelig noen kan hjelpe meg litt.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deter ikke helt idielt å ha dagene slik rett etter hverandre, men så lenge du trener litt forskjellige ting og du har dager du ikke trener betyr det ikke så mye. Så lenge målet ikke er å bli toppidretsutøver er det ikke så farlig hva du gjør eller når du gjør det. Hovedsaken er at du gjør noe du trives med og klarer å gjennomføre over tid.

Husk at de som trener mye trener hver dag, men ikke det samme eller like hardt hver dag. Om du hadde begynt å løpe og helt fra starten av løp så langt/hardt du klarte, tre dager etter hverandre, ville jeg blitt bekymret for belastningsskader, men så lenge du gjør forskjellige ting er det helt greit.

Lykke til med treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

ja dansen er jo dans.. og mandagen og onsdagen er det friskis og svettis..

en salig blanding egentlig.. noen kaller det aerobic og noen kaller det saltrening.. det er i allefall både kondisjon og litt styrke :)

har liksom ikke så mange andre muligheter heller. siden det er disse dagene det er trening her. de andre dagene starter det for tidlig og da klarer jeg ikke å få barnevakt..

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...