mamMa1 til 2 +1 passasjer:) Skrevet 8. september 2011 #1 Skrevet 8. september 2011 Jupp.. Sitter her enda, dag 7 over termin. Trøsten er at jeg siv mye bedre i natt så litt opplagt til overtidskontroll kl 10. Rier som kommer og går men svært sjelden og ikke så intensive lengre.. Ønsker dere andre overtidsdamer en fin og FØDERIK dag
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 8. september 2011 #2 Skrevet 8. september 2011 7 dager på overtid her også.. Har jo ikke fått time til overtidskontroll ved KK før 13.september, men vurderer å ringe dem litt senere - for å prøve å få time før helgen. Ellers skjer det absolutt ingenting her, som tyder på forestående fødsel.. litt deprimerende dette her kjenner jeg. Enda en natt uten søvn forresten, stakkars kjæresten min, som har bursdag i dag.. Hormontrollet er her fortsatt! Ønsker alle overtidsdamer en fin dag!
mamMa1 til 2 +1 passasjer:) Skrevet 8. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2011 Huff nosferia :/ vet hvordan d er med lite søvn . Håper dere får en fin bursdag tross tretthet og hormoner. Jeg synes du skal ringe kj kreve d.. Ctg reg er viktig på slutten samt modningssjekk . Tommel opp for deg !!!vi får holde ut sammen.. Føler alle rundt meg føder og skal til å føde tross jeg har hatt termin før de .. Samt alle maser om noe har skjedd ( nabo, barnehage tanter, lærere, familie, kollegaer etc) slitsomt nok å ha rier som ikke tar seg opp men dabber av :/ alle gode ønsker for dagen - kanskje dere får en fin bursdags gave ? lov å håpe ...
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Takk for gode tanker og ord Ja, jeg kommer nok til å ringe KK (psyker meg opp - sånn at jeg ikke skal "knekke sammen" i tlf. pga. hormontrollet..!) Men vet jo at KK er litt "si'rumpa" når det kommer til overtidige svangerskap, så gruer meg til å ringe kjenner jeg! Føler meg jo litt hysterisk, for svangerskapet så langt (frem til termin) har gått kjempebra! Vel, skal komme med en oppdattering etter hvert Masse lykke til på overtidskontrollen din i dag!! Gleder meg virkelig til å høre hvordan det har gått
jobber med saken har klart det Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Nosfeira: det betyr jo at du ikke skal på kontroll før dag altfor sent!!! kjenner jeg blir sint på dine vegne!! Kanskje du kan prøve å ringe til Voss? Vet ikke om de er like idiot der?? Ellers er hormontrollet her og! Nattesøvn er ett ord jeg knapt husker hva er... Har forresten hatt av og på smerter i ryggen i over 24 timer.. ikke konstant, men som kommer og går. I går ettermiddag startet det i magen og, men det blir liksom ikke dritvondt:( Bare sånn au, det gjorde vist litt vondt... Ha en fin dag:) Har på følelsen at dette blir en dårlig dag....
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 8. september 2011 #6 Skrevet 8. september 2011 Må føde på KK grunnet GBS, så er nok ingen vei utenom. Men skal prøve å "snike" meg til en time før helgen - til tross for at jeg har krav på det da.. Kjipt at man må gjøre så mye ekstra for å få de kontrollene man skal ha! jobber med saken har klart det: hormontrollet må vi kanskje bare innse at har flyttet inn hehe.. Å håper (enda så sprøtt det høres ut) at smertene dine tar seg opp utover dagen - og at du får en fin premie til slutt! Hils hormontrollet ditt fra mitt å si: drit og dra!
baby3-2013 :) Skrevet 8. september 2011 #7 Skrevet 8. september 2011 7 dager på overtid her. Skulle egentlig på kontroll på sykehuset i dag (og settes igang trodde jeg) men var der en tur i går kveld på sjekk pga hun i magen var så mye roligere i går enn normalt. CTG var ok, UL var ok, legen sjekket modning og det var umodent, så fikk beskjed om at jeg ikke trengte å komme på timen i dag, men fikk komme tilbake på mandag morgen til igangsetting hvis ikke noe skjedde av seg selv i løpet av helga. Jeg kunne komme på modningsakupunktur i dag da, så skal nå det klokka 13. Er fortvila og deprimert nå ja :-(
Siripiri venter nr.3 Skrevet 8. september 2011 #8 Skrevet 8. september 2011 Er bare en dag på overtid så langt men sitter her og leser innleggene deres og VET at dette kommer til å være meg om en uke. Har hele svangerskapet prøvd å innstille meg mentalt på å gå minst en uke over denne gangen også, men nå føles det like kjipt likevel. Dagene på overtid er seriøst de værste i hele svangerskapet! Føler at kroppen min takler hele svangerskapet bortsett fra å komme igang med fødsel. Hva skjer på overtidskontroll og finnes det noen slags siste frist for hvor lenge de lar deg gå over før igangsetting?
jobber med saken har klart det Skrevet 8. september 2011 #9 Skrevet 8. september 2011 Nosfeira: Hvordan vet man om man har GBS eller ikke? Synes det er så mange som har det? Håper du klarer å snike deg inn før. Du kan jo alltids prøve deg på at babyen har vært så stille i det siste:) Hormontrollet har definitivt flyttet inn. Hun tar seg godt til rette og!! I dag er bare alt galt. Tror trollet har skremt vekk smertene, for de er iallefall helt borte... Lurer på om babyen har tenkt seg ut i det hele tatt... Og jeg er bare 2 dager på overtid... Stakkars dere andre om har ventet mye lenger enn meg.. Kommentaren om at hormontrollet skal drite og dra fikk meg faktisk i litt bedre humør:)
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 8. september 2011 #10 Skrevet 8. september 2011 jobber med saken har klart det: GBS fikk jeg påvist etter utallige (okei da, 5-6) UVI'er tidlig i svangerskapet. Penicillinen fungerte ikke, for jeg ble ikke kvitt infeksjonene. Urinprøve ble sendt til dyrkning hver gang, men regner med at legen etterhvert spurte spesifikt om de kunne teste for GBS (for det er ikke normalt å teste for dette) Og det var "positivt" utslag. GBS (streptokokk- er i utgangspunktet ikke farlig før man har utslag på urin - for da er visst konsentrasjonen veldig stor. 30% av alle kvinner har dette, som en del av den naturlige bakteriefloraen - helt uten å vite om det. Det er bra hormontrollet mitt kunne skremme ditt litt Jeg fant ut at jeg ville vente til etter legekontrollen i morgen med å kontakte KK. (få fastlegen min til å ringe heller!) Med denne ballerinaen her i magen, tror jeg fort jeg hadde blitt gjennomskuet på påstanden om at babyen har vært stille..
mamMa1 til 2 +1 passasjer:) Skrevet 8. september 2011 Forfatter #11 Skrevet 8. september 2011 Hormontrollet d tror jeg at jeg også har fått tildelt idag.. Viste ikke om jeg skulle le eller gråte på overtidskontroll idag .. Etter utallige nettet med rier er mormunn ( i hvertfall den indre) fortsatt lukket Dvs jeg er myk , litt åpen i ytre mormunn men ikke helt moden .. Kjente tårene pressa seg på.trøtt sliten tung i kroppen av dårlig søvn og maserier. Legen fikk likevel tøyd litt ( har hatt fryktelige dragning og mensmurring ) etter besøket. Ul viste normale funn, litt lite fostervannsprøve men d ligger i grenselAnd. igangsettes mandag kl 9 om d ikke blir fødsel .. Håper noe skjer nå. Mamma som skal være min jm har vakt på føden i helga.. Hun ville komme en tur i morgen kveld og tøye litt mer om d ikke skjedde noe nå. Nosferia : kjedelig med kk og reglene men har på følelsen at fødselen din kommer. I forkjøpet Dvs før neste kontroll
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 8. september 2011 #12 Skrevet 8. september 2011 mamMa1 til 2 +1 passasjer:) Håper du går i fødsel slik at mamma'n din får være med på fødselen! Å det tror jeg virkelig Får bare smøre meg med tålmodighet, tror jeg kommer til å trenge det! Når det værste man har å klage over, er kraftige ødemer i ene hånden - så har man igrunn ikke så mye å klage over Skal nok overleve dette! Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå