Gå til innhold

5 min mellom riene??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan fint ha rier om de ikke gjør vondt. Jeg gikk med rier med 3 minutt mellom uten at jeg skjønte det var rier jeg hadde. De var så svake at jeg trodde de var modning eller noe sånt. Når de etter en stund ble mer merkbare skjønte jeg at det var rier, og da begynte det å haste med å komme seg av gårde. Det burde vi egentlig gjort for lenge siden, for vi rakk ikke fram til sykehuset. Men det føltes så tåpelig å reise inn med noe som ikke gjorde vondt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være særlig vondt når det er 5 minutter mellom riene. Har det vart en stund kan du heller ta en telefon til føden og varsle om at du regner med at det er noe på gang. Når du bør dra avhenger av hvor lang veoi du har.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ble det ikke vondt-vondt før jeg hadde over 7 cm åpning. Første 7 cm var det helt til å leve med, så på TV, spiste middag osv..

Jeg var på sykehuset siden vannet var gått, derfor jeg vet hvor langt jeg var i fødselen før det ble vont. Hadde rier hvert 3.min fra ca 5-6 cm åpning.

Andre gangen var jeg hjemme helt til det var vondt-vondt (har bare 5 min kjøring til sykehus), da jeg kom frem hadde jeg 9 cm åpning.

Så du kan godt være i aktiv fødsel selv om du synes riene er til å leve med, men det kan selvfølgelig være bar maserier/modningsrier også, ikke godt å vite bestandig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...