Gå til innhold

Frp = Et parti for de som tror penger vokser på trær?

Anbefalte innlegg

Virker som mange av de som har tenkt til å stemme Frp tror at partiet kan "redde" landet. Da vil alle få mer penger og alle vil ha det så fint og godt. Vi vil få mindre skatter og avgifter, og samtidig vil skoler og gamlehjem bli mye bedre. Jeg bare skjønner ikke helt hvor de tror disse pengene skal komme fra. Betaler vi mindre skatter og avgifter, så sier det seg selv at ikke vi har penger til å bedre eldreomsorgen og skolene. Kanskje er jeg helt på viddene her, men synes Frp virker som et litt useriøst og urealistisk parti. Det hjelper ikke akkurat med stadig negativ PR i media.

Noen som har noen tanker om dette?

Fortsetter under...

Jada, akkurat som AP er partiet for uutdannede kommunister med misunnelsesproblemer og SV for bitre lærere. Høyre er selvsagt partiet kun for snobbene og Venstre partiet for de som ikke får bestemt seg. KrF for sinnsvake religøse mørkemenn og SP for bønder som ikke forstår på seg noe som ikke rauter eller må gjødsles. Vi orker ikke si noe om Rødt og pensjonistpartiet og Kystpartier forbigår vi i stillhet.

Annonse

Forstår hva du mener, men på den andre siden så tenker jeg, hvorfor må vi i norge betale mer i skatter og avgifter en feks. sverige. Norge har jo naturresurser både med olje, fisk og strømproduksjon som mange andre land bare kan drømme om. Norges befolkning er jo ikke større enn en liten by i europa. Skolene står (fortsatt) med tomme basenger, eldreomsorgen klarer ingen å få gjort noe med, kun flotte ord og valgfledk. Sykehusene gjemmer pasienten, slik at fasaden skal se pen ut. Med dette i bakhode, tenker jeg videre at det må være et eller anna som blir styrt på feil måte. Kansje det er på tide at noen andre får prøve seg?

En annen prinsippiell ting her lokalt som jeg bor. Vi har kjørt på den samme dårlige veien siden krigen. For 4 år siden ble det satt opp bomstasjoner FØR noen ting var planlagt utbygd. På de 4 åra er det kunet lite prosjekt av en liten avsides gangsti som er blitt gjenomført. Vanligvis pleier veiprosjekter å bli bygd før en begynner å kreve inn bompenger.

Men nordmenn sitter tilbake med mer igjen i lommeboka til syvende og sist. Man må se på hele regnestykket og ikke bare en liten del. Det norske myndigheter tjener inn på skatt tjener svenske myndigheter inn andre steder.

Levestandarden er bedre i Norge enn i Sverige. Du får det jo til å høres ut som om Norge er et U-land.

Forskjellen er nok at AP sender bort pengene vi har her til U-land men FRP vil gjerne bruke penger på engne skoler, sykehjem, sykehus, veier m.m stem FRP!!

Kanskje tragisk å si det men hadde ikke Afrika fått så mye for å holde seg i live så hadde ikke de bare overlevd, men mange hadde kunne leve på skikkeligvis. Sender våpen til Irak og Afganistan for å så sende medisiner og plaster til de som blir truffet.. Logikken i det da?

Jeg stemmer ikke FRP, men syns de har mye godt å komme med.

De mener ikke at vi skal tømme statskasse, men at vi skal tørre å bruke av den, og bruke mer på oss selv enn å hjelpe andre. Jeg er helt enig. Det hjelper ikke Norge å sende masse penger til u-land for å redde andre når det ligger gamle demente mennesker her og råtner på rot. De menneskene som har vært med å bygge opp landet vårt, blir nå avspist med en ussel seng på et sykehjem for det florerer av skadedyr, med dårlig mat fra et dårlig kjøkken, og altfor liten tid til å gjøre det som er viktig for å ivareta egenfølslen.

Det er det FRP ønsker å gjøre noe med, og som de ønsker å bruke penger på. De ønsker også å bruke penger på at våre barn skal få en god utdannelse, på en god skole, med gode lærere som KAN lære de noe. For per idag er ikke læringsinnsatsen hos mange lærere spesiellt god (og før noen hogger hodet av meg, joda; DU er sikkert en kjempedyktig lærer, men ikke alle er det)

Det høres ut som om du stemmer FRP. Måten å argumentere på ligner i alle fall veldig.

Det å sette svake grupper opp mot hverandre, for så å la forsamlingen stemme vinn eller forsvinn mellom disse er velkjent FPR argumentasjon.

For oss andre som klarer å ha to tanker i hodet samtidig så utelukker ikke det ene nødvendigvis det andre.

Annonse

Dersom du mener og tror at tomme svømmebasseng, nedslitte skoler og fulle gamlehjem skyldes vårt bidrag til U-land så må jeg bare gjenta det jeg skrev først. Det høres ut som om du stemmer FRP!

09:59 her;

Vet ikke hvem du refererer til med det siste innlegget 10:20, for jeg har bare skrevet det første.

Nei, jeg stemmer ikke FRP, og kommer heller ikke til å gjøre det. Men som sagt, det betyr ikke at jeg ikke er enig i mye av det de sier og mener.

De har (som nevnt her oppe, som ikke var meg) vist at det ene faktisk utelukker det andre, som så mange andre partier også mener.

Jeg hadde lenge sansen for Jens Stoltenberg, men etter at han i partidebatt på tv klarer å si at prognosene for å klare seg gjennom et hjerteinfarkt ikke avhenger av når man får hjelp, men hva slags type hjelp man får, så falt han helt av lasset for min del.

Han står i bresjen for å legge ned et sykehus som fungerer, og som gjør at veldig mange faktisk har en jobb å gå til på et sted hvor det ikke er så mange arb.plasser å oppdrive. Jeg forstår argumentasjonen hans når det kommer til mye, men etter den uttallelsen på tv mistet jeg sansen for han. For han er penger viktigere enn folks helse, og det har han vist så mange ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...