Gå til innhold

magesmerter?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sterke magesmerter innimelllom, og dette gjør meg bekymret.

Var på UL for noen dager siden og alt er bra. (er 7+1 så enda tidlig).. Det var en kjapp sjekk men man så hjertet slå.. Man kan vel ikke ha graviditet utenfor livmoren i tillegg til en vanlig graviditet?

Flere som har magesmerter?

Kan det komme av luft i magen?

Eller at det går for lang tid mellom hver gang jeg tisser?

Høres kanskje merkelig ut, men hvis det går lang tid mellom hver gang jeg tisser kan jeg få de samme smertene når jeg ikke er gravid... så kanskje det rett og slett er det som gjør det?

Beklager rotete innlegg... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en del magesmerter av og til. Noen ganger stikker det og gjør vondt, mens andre ganger kjennes det ut som skikkelig mageknipe. Dette hadde jeg også i mitt første svangerskap og det er ganske normalt.

Jeg har også hatt en graviditet utenfor livmoren og det var uutholdelig vondt hele tiden! Strålte nedover lysken på ene siden, og jeg ante etterhvert at noe var galt. Da var jeg i uke 5, så tror ikke du skal bekymre deg for det :)

Skrevet

Hei,

Ikke at jeg er noen ekspert på dette, men vi gravide får som regel et litt treigerer fordøyelse system under graviditet slik at vi sjeldnere går på do. Vi kan da få en god del luft og når tarmene arbeider kan dette kjennes ut som kraftige magesmerter som hogger tok i magen, men som slipper litt tak når tarmene har fått tømt seg. Dersom dette oppleves så ubehagelig for deg og du ikke tror at det har noe med fordøyelsen å gjøre så ville jeg nok ha kontaktet lege for å høre hva det kan være og eventuelt om det kan ha sammenheng med at blæra ikke får tømt seg ofte nok. Kan også være at det er livmora som strekker seg og det er dette du kjenner. Men her inne fra oss vil dette bare bli synsing å sansing. Selv har jeg litt magesmerter til tider, men for min del har nok dette sammenheng med treg mage:)

Det viktigste er at du ikke bekymrer deg og går rundt å er urolig så ring heller en ekstra gang til legen:)

Skrevet

takk for svar :)

ringte legekontoret idag og de ville ha meg inn til en prat.. Endte med 30% sykemelding frem til jeg er over de aller mest kritiske ukene.. Er litt spent på hvordan jeg skal klaffe det til på jobben, men skal bli godt med litt roligere dager.

Virket som jeg kunne fått mer sykemelding, men det har jeg ikke samvittighet til.. er jo ikke syk! Samtidig så er det godt å stresse ned litt nå.. Har mistet to ganger, og jeg vil helst unngå det igjen..

Jeg tror kanskje at magesmertene er en kombinasjon med at livmoren strekker seg + stress.. har relative hektisk perioder på jobb og sitter aldri nedpå kontorstolen annet enn lunsjen, så mulig det har påvirket mer enn jeg trodde.. I tillegg til at jeg er nervøs for å miste.

Skrevet

Det var nok en veldig klok avgjørelse! Håper du kommer deg ovenpå igjen og at du får stresse ned. Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

æsj.. jeg fikk litt blod på papiret idag så nå er jeg 100 % sykemeldt i 1 uke.. Får se hva som skjer de nærmeste dagene..

håper så inderlig at spiren sitter denne gangen, og at det bare er en ufarlig liten blødning! Men kjenner at håper minker litt akkurat nå siden jeg har mistet 2 ganger før..

Dere må krysse fingrene for meg, jenter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...