Gå til innhold

Baby på 13,5 måneder og klatring -vær så snill råd mottas med takk

Anbefalte innlegg

Hun lærte å gå bare for en måned siden, men nå plutselig kan hun klatre på alt. Hun er så lur at hun tar og dytter kjøkken stoler rundt omkring (har parkettgulv) for så å klatre for eksempel opp på stolen og deretter opp på kjøkkenbenken. Hun har også en lekebil som hun dytter over til tven eller vinduet og klatrer opp på tv benken eller vinduskarmen.

Det er ufattelig slitsomt. Hun kommer bort i alt og må passes på konstant!!

Igår har hun faktisk klart å dytte lekebilen bort til baderomsdøre, klatret opp på den og åpnet døre. Hun er glad i å leke med doborsten !!!! så vi holder døra lukket hele tida.

Vet ikke hva jeg skal gjøre med henne. Jeg var borte på en forretningsreise på mandag og mannen min gikk inn på kjøkkenet og fant ungen opp på komfyren. Hjelpes :(

Fortsetter under...

Hørtes kjent ut, slik var mine 1 åringer også. Måtte fotfølges. Jeg var livredd for at de skulle dytte stolen bort til trappegelender og lene seg over. Så hadde de i spisestolen sin med sele på når jeg skulle dusje e.l. Rett og spenne dem fast når de ikke kunne fotfølges.

Hvis dere fjerner de stolene og bilene hun skyver på, får dere litt pusterom. Men da må dere jo bære stolene tilbake igjen til hvert måltid. Et annet alternativ kan være å binde stolene fast til bordet/gulvet.

Smart jente da! Tror ikke min lille tass hadde kommet på det. Hehe:)

Høres ut som om du har det travelt ja! Anbefaler deg å kjøpe sikkerhetslenke til badet og andre dører hun ikke skal gjennom! Kjellerdør ol. Det får hun IKKE opp!

Haha, sånn er de i den alderen. Min er like gammel og akkurat likedan med klatring og utforsking. Vi har sperret av med grinder slik at han bare kan bevege seg i mindre områder av huset av gangen slik at vi alltid har kontroll. Må følge med som en hauk uansett, men da slipper vi ihvertfall å løpe huset rundt etter ham.

ARGH Gud hjelpes, jeg tenkte ikke på trappene - vi har inngang i første etasje men har boområde på andre etasje. Hun har alltid vært veeeeldig interessert i trappegrinde og trappegelender.

Tror som dere sier at vi må nesten ta bort lekebilen selv om hun elsker den. Blir rett og slett farlig ellers :(

Hun har også et aktivitetsbord som hun liker som også brukes som klatrestativ, må vel fjerne det også.

Annonse

Tusen takk for svar! Veldig lettet for å høre at andre har hatt det på samme måte og at både ungen og mammaen overlevde!!

Håper det går fort over, men regner med at det er bare ønsketenkning!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...