Gå til innhold

Seteleie i uke 33 - noen erfaringer med babyer som har snudd seg sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er gravid for 2. gang og babyen lå med hodet ned i en måned. For en uke siden, snudde den seg plutselig i løpet av natten og jeg antar at den fortsatt ligger i seteleie. JM sier at den fortsatt kan snu seg, så satser alt på det. Noen som har opplevd noe lignende eller at babyen har snudd seg sent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :) det gjorde babyn min også.. han snudde seg i uke 37... :) nå er det bare 5 dager igjen.... hurra... ;) håper din snur seg snart ;)

Skrevet

Hei.

Mini`n min snudde seg i uke 36- 2 dager før jeg skulle på kontroll og eventuellt prøve snuing om hun fortsatt var i seteleie.

Hun brukte lang tid ei natt jeg hadde lagt meg- en rimelig ubehagelig og småond opplevelse av ommøbelering inni magen- men hun gjorde det i hvertfall selv. Hurra!

Satser på at gullet ditt snur seg selv også, lykke til :)

Skrevet

På besøk fra 1. trim..

Min siste var i seteleie, til den samme dagen vi skulle på sykehus for kontroll og avtale KS, det var i uke 36 - 37 tror jeg..

Tvi-tvi

Den håpefulle snur seg nok, ja. Vi krysser fingrene for det =)

Mvh

Skrevet

Husker min første snudde seg ganske sent... Tror det var i uke 36 eller noe. Lå med rumpa ned i uke 32 og hadde heldigvis snudd seg.

Lykke til :)

Skrevet

ååå dette var glad lesing for meg i allefall.. var på kontroll i stad og fikk vite at den lille lå i sete til tross for at den lå med hode ned for 3 uker siden.. da er det visst håp for oss hi at den lille snur seg innen fødsel:):)

lykke til hi

Skrevet

Inne å kikker fra 2.tri =) Men ville bare fortelle om min første; han snudde seg selv sent, før ks!

Hadde egentlig fått planlagt ks da jeg var 38+4 pga seteleie og stor guttebaby. Så da jeg skulle legges inn kvelden før, ble alle siste forebredelser og samtaler gjort, jeg fikk blodfortynnende sprøyte osv.. Helt til sist tar legen ultralyd for å se hvordan det står til med barnet - og da har han jammen snudd seg selv!!!!! Til alles store sjokk siden han var så stor, estimert til å være 4200 gr ved termindato.

Så da ble det vanlig fødsel på meg gitt ;) Men bare en uke senere, 39+4, og det kom det en stor, nydelig gutt til verden på 4070 gr! :D

Skrevet

Takk for alle svar! Det gav meg nytt håp:) Gjorde dere noe spesielt for å få babyen til å snu seg eller levde dere som "normalt" og plutselig snudde den seg av seg selv?

Har lest at man f.eks kan stå på alle fire med rompa opp 4 x 20 min daglig eller at man bør gå og sitte mye i steden for å ligge.. Vet ikke om det er noe i dette eller om det er noe man bør følge....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...