Gadiana Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Hei, jeg lurer på om når tid du/ dere begynte å kjenne kynere og i hvilken uke blir man sykemeldt? Jeg er selv andregangs gravid, men må si at j kjente nesten ikke kynnere forrige gang, så j lurer på om d er litt tidlig i uke ca 22? jeg skal ringe til legen i morn, er litt bekymra. J jobber fortsett nesten 100%.
Minigrevlingen Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Hei! Er i uke 21, og har kynnere. Legen sa at det ikke var noe å være urolig over. Men er du usikker og uroer deg er det bedre at du forhører deg med helsepersonel, så du kan senke skuldrene i gjen.
Underveis --> Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Jeg er 17+6 og har hatt kynnere noen uker allerede. Er ikke særlig bekymret over dette. Kjenner liv allerede, så det er jo selvfølgelig betryggende. Det er nok ingen bestemt uke man blir sykemeldt side kynnere anses for å være harmløse. Dersom man har de konstant og de er ganske kraftige, så reduserer man vel arbeidsmengden, men noen kynnere her og det er jo helt normalt i et svangerskap. Særlig når det ikke er førstemann. Jeg har forøvrig ikke funnet ut om det er noe spesielt som utløser kynnerene. De bare kommer.
Miss Hemingway Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Hadde selv ingenting i første svangerskap, men fkk det kjempetidlig i andre (før uke 20) men er visstnok helt vanlig når man er andregangs. Har snakket med haukeland og så lenge de ikke er smertefulle eller kommer helt regelmessig er det helt ufarlig
estrellita Skrevet 8. september 2011 #6 Skrevet 8. september 2011 Man blir da ikke sykmeldt for kynnere, dette er helt normalt :-) Alle har kynnere, er bare ikke alle som kjenner det. Jeg har hatt det i en tre uker allerede, og er bare 15 uker på vei.
Skrømti Skrevet 8. september 2011 #7 Skrevet 8. september 2011 Jeg har hatt kynnere så lenge jeg har kjent livmora,og det var faktisk på den måten jeg kjente livmora for første gang. Altså fikk jeg kynnere etter orgasme,og da var det lett å kjenne den. Jeg regner iallefall med at det var kynnere! Livmora trekker seg sammen og blir steinhard, sant? Tror ikke dette er noe man blir sykemeldt for, nei. Og som estrellita sa, dette er jo noen man har i hele svangerskapet.
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 8. september 2011 #8 Skrevet 8. september 2011 Jeg fikk kynnere i uke 17. Disse var veldig vonde, og hyppige. Da det bare ble verre og verre, ble jeg sykemeldt. Etter sykemelding har jeg ingen vonde kynnere lenger, og langt færre i løpet av en dag.
FirstAidKit Skrevet 8. september 2011 #9 Skrevet 8. september 2011 Jeg fikk vonde og hyppige kynnere fra uke 20. Gikk med det i 4 uker før legen gav meg en avventende sykemelding med tilrettelegging i 2 uker. Da det ikke viste noen bedring, ble jeg nå på mandag fulltids sykemeldt i 1,5 mnd. Jeg har kynnere hele dagen, mange av dem er så vonde at jeg må puste meg gjennom dem og ikke klarer å stå oppreist. Ble sykemeldt pga fare for prematur fødsel. Sikkert veldig individuelt hvordan kynnerne er. Smertefrie, ikke regelmessige kynnere er ikke farlig, det er bare livmorens powertrening inn mot fødsel
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. september 2011 #10 Skrevet 8. september 2011 Kan bare føye meg til resten her =) Kynnere skal vi ha! Sålenge de ikke er VONDE (sånn at du må puste deg gjennom de) eller regelmessige er de bare bra, det er jo lovmora som forbereder seg til fødsel bare =) Og hvis de bare er vanlige kynnere blir man ikke syklemdl for det =) Men er du veldig usikker så ring legen.... De færreste kjenner kynnerene i første svangerskap, mens de er desto mer merkbare i andre og tredje osv =)
Nutte87+ februar spire! Skrevet 8. september 2011 #11 Skrevet 8. september 2011 er i uke 17 og merket kynnere i 1 uke nå =) ikke vonde, men kjenner det strammer seg nederst i magen. Får litt ekstra når jeg må ta i litt på jobben ved f.eks å ta på støttestrømper osv. Men ellers er det ikke så mye av dem =)
Gadiana Skrevet 8. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 8. september 2011 Hei hei jenter og tusen takk for svar:) så godt at det ikke er bare meg. Jeg var hos legen i dag og hun sa at det var vanlig å få kynnere og så lenge j klarer å puste og de gir seg når jeg ta det med ro så er det ikke farlig, det er bare å lytte til kroppen. Ble litt mer avslapet:) Ha en fin kveld:)
klatrejenta Skrevet 9. september 2011 #13 Skrevet 9. september 2011 Heisann Søstra mi har hatt så mye kynnere i begge sine svangerskap at hun har vært sykemeldt i store deler av svangerskapene. Det var et under at det ikke gikk galt første gangen siden alle sa til henne, inkl leger og alle forstå-seg-påere at dette var helt vanlig og at det bare var å fortsette å gjøre alt som vanlig. Etter å ha stanget hodet mot veggen hos fastlegen uttalige ganger ringte hun gråtende til gynekologen til mamma som var en gammel og svært dyktig gynekolog, og fikk en time dagen etter uten henvisning fra lege. Han sykemeldte henne på stedet og sa hun knapt fikk gå til bilen, komme seg hjem og ligge på sofaen/senga og helst ikke gjøre noe som helst resten av svangerskapet. Han sa i etterkant at han var sikker på at hun kom til å føde den påfølgende natten, hun var da 18 uker på vei og livmorhalse hadde begynt å åpne seg. Hun lå resten av svangerskapet Det andre svangerskapet ble hun sykemeldt fra første kynner og lå også da resten av svangerskapet. Det denne historien forteller er at som oftest vet man selv hva som greit og hva som ikke er bra. Man skal ta kroppen sin på alvor og ikke blindt stole på hva andre sier. Hadde hun fortsatt slik alle sa hun skulle gjøre - for dette var helt normalt, hadde ikke hun hatt eldstesønnen sin som nå er 7 år, et 18 ukers gammelt foster hadde ikke hatt en nubbsjans.
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 9. september 2011 #14 Skrevet 9. september 2011 Med eldste kom kynnerne rundt uke 20, hadde de jevnt og trutt frem mot fødselen og de føltes sterkere og vondere de siste ukene. Med nr 2 kom de et par uker tidligere, og i litt sterkere grad. Denne gangen merket jeg de første gang for ca 2 uker siden, altså i uke 11. De kan allerede være ganske ubehagelige, så håper det ikke blir veldig mye verre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå