ninini Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 har fra 20 august gått opp til 100 prosent stilling. hadde 80 prosent før... i dag skulle arb giver sende inn innteksts og skatteopplysningene om meg til nav.. er 5 mnd på vei, men er jo greit å ha det i orden , men så kom jeg til å tenke på at de burde kanskje vente slik at de beregner foreldrepengene mine utfra 100 prosent stilling, ?? eller åssen er det? for jeg får jo ikke søkt før etter uke 26 og det er jo enda et par uker til... hmm, vil de alikevel beregne utfra 100 prosent eller 80 prosent da?? eller tar de gjennomsnittet av de tre siste mnd før man søker eller før man faktisk går ut i permisjon? noen som vet dette?
Gadiana Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Hei, jeg tror at de beregner de siste 6 mnd av de 10 mnd man skal gå gravid, utifra inntekten du har hatt, jeg er ikke helt sikker, men j mener at det var sånn siste gang jeg gikk gravid:) lykke til:)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. september 2011 #3 Skrevet 8. september 2011 Har du fast inntekt så får du det du har i fast inntekt (men ikke mer enn 6G) Hvis du har hatt varierende inntekt tar de et gjennomsnitt av de siste 6 mnd =)
ninini Skrevet 8. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2011 men tar de da gjennomsnittet fra de siste 6 mnd flør man går i permisjon eller de siste 6 mnd før man søker permisjon?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Det er vel de siste 6 mnd før permisjonen starter... (ikke bråsikker her nå... men litt)
Gjest Hippo ღ Skrevet 8. september 2011 #6 Skrevet 8. september 2011 de siste 6 mnd ja Så hvis man ikke har jobbet 100% i 6 mnd, vil man ikke få 100% permisjon. Eller 80% avhengig av lengde på permisjonen.
Studine mevik Skrevet 8. september 2011 #7 Skrevet 8. september 2011 Det er ikke nødvendigvis de 6 siste mnd men de 6beste av de 10siste mnd som teller.
ninini Skrevet 9. september 2011 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2011 ringte nav nå og spurte.. jeg har jo kontrakt på 100 prosent, men går på timer og har styrt dagene litt selv og, da har det bltt ca 80% siden jeg nå faktik jobber 100 prosent mente hun at de beregner fødselspengene utfra det jeg tjener når jeg går ut i permisjon.. på nettsidene fant jg også noe, det står: som vanlig arb. taker beregnes foreldrepengene som hovedregel etter inntekten du har når du må slutte i arbeidet. nav beregner hva man får. så da betyr det vel at de beregner utfra 100 prosent da, siden det er det jeg nå jobber.. går jo ikek ut i permisjon før 17 desember, om jeg ikke blir sykm før den tid da.-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå