Gå til innhold

tråd for oss med termin i november:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hopp! Eller, ikke så mye hopping her i gården nå om dagen ;)

Jeg har termin 27.november, og håååper på å slippe å gå over terminen!!! Jeg har en gutt på 8 år og ei jente på snart 16 mnd.

Er hjemme fullt med Vesla mi og nyter siste rest av "alene-tid" jeg har med henne før lille Spire kommer for å dele oppmerksomheten ;) Har bekkenløsning, hadde jeg sist også, og går til akupunktur og forhåpentligvis snart fysio for det. Tungt til tider, men det går. Mer plagsomt er urolige bein,.. for det er så kjedelig når man ikke får sove om natta... I hvert fall når man MÅ opp på morgenene.. :-P Men får sove ut litt i helgene da, takk og lov! ;)

Har de vanlige småplagene, og er stor, tung og sliten, så venter nok litt på å komme meg over målstreken også. Dette er tredje og SISTE svangerskap,.. min kropp har fyllt sin kvote som rugekasse har jeg skjønt. ;) Skal vi ha flere små må det bli på andre måter en gang om lenge lenge lenge ;) hehe.. Selv om det er litt vemodig å tenke at det er siste gang jeg få kjenne spark og liv inne i magen!!! Og litt skummelt å tenke på at jeg da er ferdig med å få småtroll FØR jeg er 30!!! Trøster meg med at da slipper jeg mer bekkeløsning, urolige bein, hormoner i ulage og alt det andre som følger med ;) Det hjelper veldig!!! hehe..

Har det meste av utstyr klart, siden vi får de to siste så tett,.. resten er ordnet med, både seng og vogn :) Men mangler litt på det nye barnerommet før vi kan flytte begge de små inn der etterhvert. Nå sover vi på Vesla sitt rom mens vi pusser opp det som var vårt soverom, men som blir barnerommet. Egentlig ganske koselig det også! :) Sovne til pusten og smålydene til Vesla, eventuelt ligge i flere timer og høre på det når jeg ikke får sove, i stede for bare mannens pesing og snorking ;) hehe

Skal forresten føde hjemme, slik som med Vesla. Fødte go'gutten på sykehus, Ringerike, og var veldig fornøyd med det. Men enda bedre å få gjøre det hjemme!!! Og det gikk som en drøm! 3 timer og så svupp! Tipp topp form etterpå! Fødte midt på dagen 16.mai og var med på 17.mai-feiringa i kretsen her for å se storebror gå første året med klassen sin i 17.mai-toget! Superdeilig! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

wow!!! Imponerende LeMaRa! Jeg hadde absolutt IKKE overvært noe som helst form for 17. mai-feiring etter fødselen, om det var aldri så mye første gang med klassen...klarte knapt stable meg ut av rommet til å overvære første bading av tassen, som forøvrig måtte utføres av pappaen for jeg klarte ikke. Hehe, kanskje jeg må føde hjemme neste gang:)

Skrevet

Hei!

Jeg har termin 21. november, da kommer jente nr 2. Storesøster er 3,5 år og gleder seg veldig til at babyen skal komme ut. Mulig hun rekalibrerer entusiasmen noe når babyen blir født;)

Formen er fin, blir selvfølgelig litt ekstra sliten, men jeg jobber 100 % og passer på å slappe av når jeg får muligheten til det. Tar ikke på meg noe ekstra arbeid; all min ekstra tid går enten til storesøster eller til å slappe av:) Superwoman får jeg være en annen gang.

Hyggelig med en tråd for oss novemberdamer; begynner å nærme seg nå. Gleder meg til å drive dank i noen uker før fødsel og ha liten baby igjen.. Blir rart og veldig koselig;)

Skrevet

Hei! Melder meg inn her jeg også. Termin 6. november. Er 100% sykemeldt nå pga en veldig krevende jobb, og svært liten vilje til tilrettelegging på jobben. Den største plagen akkurat nå er faktisk hemoroider, som jeg snart klikker på! Sikkert veldig sytete, men jeg synes det er en sinnsykt plagsom og irriterende sak :-/ Er det virkelig ingen av dere andre som har denne plagen? Hehe, huff, er liksom ikke noe man snakker om heller.

Ellers har jeg en 2-åring hjemme som plutselig har kommet i trassalderen, men som ellers selvsagt er veredens herligste fyr, og jeg storkoser meg hjemme om dagen med litt husarbeid og babyforbredelser.

Skrevet

Jeg har også termin i november, den 9 nov.

Jeg venter en liten attpåklatt :) Min yngste fra før er 8. Vi har mine og dine og snart altså vårt barn i vår familie, så vi er en stoooor, fin gjeng :)

I magen ligger det en liten bror, og han kommer antageligvis til å få oppmerksomhet 24 timer i døgnet når han kommer! ;) Spesielt storesøstrene gleder seg til han kommer :)

Jeg er i full jobb fortsatt, men har et vondt bekken nå. Har slitt med bekkenet i tidligere svangerskap også, så at jeg har holdt ut helt til nå er egentlig litt overraskende for meg selv. Men jeg tror jeg må be om delvis sykemld på neste kontroll om 1 ukes tid.

Ellers går det i SINNSYKE kramper i leggene om natten, og jeg er konstant tissetrengt :P også om natten...

Mini i magen er VELDIG aktiv, og det er godt å kjenne han hver dag, samtidig som nesten litt ubehagelig enkelte ganger, for småen begynner visst å bli litt sterk ja...!

Jeg begynner å bli litt utålmodig merker jeg, tiden går ikke fult så fort lengre... :)

Kjekt at så mange her inne også venter i november! :)

Skrevet

Joda,.. Hatt tilbakevendende problem med hemoroider siden første fødsel, så det er et velkjent fenomen. Men nei, det er ikke så mange som snakker så høyt om det. Går til akupunktør for div plager, men ikke turt å spørre om hjelp til akkurat det problemer, selv om jeg så vidt har hørt om det ;) Det er uansett skikkelig plagsomt og smertefullt til tider!

Skrevet

Her er termin 17. november, og vi venter på lillebror til vår jente på 2,5 år. Jeg har vært i bra form i svangerskapet, veeeldig mye bedre enn sist, og jobber fortsatt fullt, men kjenner meg likevel ganske sliten og lei om dagen av dårlig søvn, slitsom jobbsituasjon og lite overskudd til å følge opp ting hjemme. Det er verst å ikke få nok overskudd til den kommende storesøsteren, skulle gjerne hatt muligheten til å bare kose meg med henne denne siste tiden hun er enebarn... forberedelsene til minien tar jeg med knusende ro ennå, men får vel kanskje begynne så smått snart... ;)

Skrevet

jeg synes det har vært mye mindre liv siste halvannen måned enn tidligere. Var litt bekymret siden magen hadde slakket av på veksten i samme tidsrom, og var til CTG på sykehuset. Alt så bra ut på den, så da får jeg vel forsøke å ikke bekymre meg. Babyen var kjempeaktiv tidligere, men nå kjenner jeg den ikke helt igjen. Kunne tidligere vite ganske sikkert når aktiviteten begynte, alt etter tid på døgnet og hva jeg gjorde. Men nå er det ikke slik lenger, og det kan godt være rolig i magen både når jeg legger meg for kvelden og når jeg setter meg etter aktivitet. Flere som merker forskjell?

Skrevet

Jeg slenger meg på her! :) har termin 24.november, og venter en liten gutt! Er det første barnet vårt, så vi gleder oss veldig. Skal føde på Gjøvik.

Har ikke hatt noen spesielle plager, er bare veldig sliten. Sofaen er min beste venn, for å si det sånn! ;) prøver å gå litt tur innimellom, men det er så tiltak. Har også halsbrann, så jeg knasker titralac. Men så lenge det er den verste plagen, skal jeg ikke klage.. ;)

Nå om dagen venter vi mest på at svigerinna mi skal føde! Blir koselig med to ganske gjevngamle bebiser i familien! :)

Skrevet

Jeg har termin 13. november og venter gutt nummer to. Jeg har vært i elendig form hele vegen med kvalme, oppkast, bekkenløsning og utmattelse. Så ble jeg syk for 3 uker siden og fikk lungebetennelse som jeg ikke kan få noe behandling for:( Gleeeeeder meg til dette er over og jeg har lillegutt i armene mine og kan bli meg selv igjen<3 Her har jeg ikke klart å ordne noe til lille, men har en del utstyr etter storebror.

Skrevet

Jeg har termin 9.november, og venter vårt første barn :) det er en liten jente, og vi gleder oss veldig til å få møte henne!

Hadde en intens svangerskapskvalme frem til uke 15, og var derfor sykemeldt fra uke 8 til uke 15. Fikk dessverre symtomgivende bekkenløsning allerede i uke 13 og ble sykemeldt 100% for dette i uke 29. Så holdt ut på jobb en god stund pga litt tilrettelegging, men fikk klar beskjed av fysioterapeuten at nok var nok når jeg nesten ikke kom meg opp av sengen til slutt. Har utenom det litt plager med halsbrann.

Så nå er jeg hjemme å bygger rede og tømmer kontoen for penger ;o) hehe

Men føler likevel at jeg har ett flott svangerskap, og nyter stort sett sparkene fra den aktive jenta vår ;) skal forresten føde ved Haugesund sjukehus.

Skrevet

Hei. har termin 15 november, har 3 jenter fra før på 17 15 og 9 år. å nu får vi en gutt... ska føde i tromsø, blir lagt inn ca 2 uke før termin.. men vi gleder oss....

Skrevet

Kjempe kjekt med en November tråd!

Eg skal endelig bli mamma 04. november! Gleder meg kjempe mye, samtidig som eg tror det ikke helt har gått opp for meg enda! Synes at det nesten er litt uvirkelig at vi skal få egen lille baby :)

Eg synes eg har vert veldig heldig med mitt svangerskap, har ikke hatt noen voldsomme plager (enda). Men har nå merket kvalmen, hovne bein, hemorider og litt i korsrygg! Men det er vel ikke mer enn å forvente, kroppen vår går jo tross alt gjennom en ganske så omfattende prosess!

Kjempe kjekt viss vi kan holde kontakten inn på her når det nærmer seg fødsel. Spennende å se hvordan det går med alle sammen! :)

Skrevet

hihi EndeligSkalDetSkje:) Ikke vanskelig å se allerede på nicket ditt at dette er en ønsket begivenhet:) Jeg har det på samme måten; selv om det er mitt andre barn har det liksom ikke gått helt opp for meg enda at jeg snart skal bli mamma...igjen! Det blir rart å bli 2-barnsmor...men kjempekjekt!!! Gleder meg jeg også:)

Skrevet

hehe...ja, eg har ikke akkurat lagt skjul på det :) Kan tenke meg det er like uvirkelig med andremann! Rart at den voksende magen og alle disse bevegelsene tilslutt skal bli erstattet med en liten krabat.

Kan tenke meg det blir kjekt å bli tobarnsmor! Det høres så ekstra flott ut, du er ikke bare mor, men du er tobarnsmor! :D

Skrevet

Jeg har også termin 11. november! Venter ei jente, og skal føde på Ahus.

Har hatt bekkenplager siden uke 20, og nå er jeg sykemeldt. Utenom det er formen fin, men gleder meg i grunn til å føde nå! Er andregangsfødende, og har en sønn på 2 år fra før.

Skrevet

Jeg har termin 24 nov,og venter en gutt.

Dette blir nr 3. sliter veldig med bekken ellers er alt supert.

Skrevet

Hei hei! Kan melde meg på her jeg også, har termin den 7. november. Føles kjempelangt unna samtidig som om det nærmer seg med stormskritt! Jobber 100 % og kjenner at det begynner å bli tungt. Noen som vet hvordan du går frem for å få redusert arbeidstid uten å sykemelde seg?

Har lyst til å jobbe, men kjenner at energien begynner å skrumpe inn de siste 2 timene.. Har en måned igjen da, så har lyst til å stå løpet ut.

Har ikke hatt så mye redebygging helt ennå, kjøpt noen få plagg bare for å forberede meg mentalt på at det kommer en ny liten en i hus, men klærne fra storebror må vel taes ned fra loftet snart, satser på å være ferdig til baby kommer rundt beg. av oktober. Vi får ta det litt etter litt slik at jeg ikke brenner meg helt ut på forberedelser. Energien er liksom ikke på topp for tiden.

Litt halsbrann å plages med, ellers er jeg i ganske ok form. Kjekt med titralac i nærheten ihvertfall!

Har en gutt på 2 år fra før, nettopp flyttet ut av grindsengen, den skal snart befolkes igjen, litt rart, men blir veldig kjekt å ha en liten skjønning å kose med! Spent på hvordan storebror reagerer da. :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

og dytter litt jeg òg:) Kanskje har det våknet noen flere novemberdamer:)

Hvordan går det med dere alle forresten? Her er det status quo omtrent....litt større og tyngre selvfølgelig, men fortsatt full jobb og ganske så god form her. Halsbrann, urolige bein og derav dårlig nattesøvn er vel for småting å regne, så jeg klager ikke. Men lurer litt på å korte ned arbeidsuken fra 5 til 4 dager...altså 20% SM, siden jeg sover så dårlig. Begynner å bli sliten av det gitt. Og så er jo lunta så kort her hjemme når man er helt kakemann etter jobb!

Skrevet

Huff, ja, kjenner at kroppen er tung å drasse på nå. Men er jo litt sta og vil gjerne jobbe ut den tiden jeg har igjen.

Halsbrannen er ganske framtredende for tiden, får omtrent halsbrann av alt jeg spiser. Gleder meg til tiden etterpå når jeg kan spise hva jeg vil. Titralac har jeg med meg overalt, og en i nattbordskuffen også. Og matlysten! Vil ha matlyst igjen!

Her er mannen på sjøen, så har ikke så mange å krangle med når jeg kommer trøtt i trynet hjem fra jobb. Har guttungen da, så må jo holde meg gående og være mamma for han når vi kommer hjem. Hjelper litt med drømmehagen på dvd etter middag, da kan mamma ta seg en powernap på sofaen, da har jeg energi til den siste innspurten før leggetid.

6 uker igjen til termin, det kommer til å gå laaangsomt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...