kosemæ Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 hehe, er vel såpass lenge til at det kanskje ikke har den helt store interessen, men ble bare litt misunnelig på alle som følger hverandre her inne:) Jeg har nettopp begynt så smått å være inne på bim igjen etter travel periode med lite nettbruk. Koselig å følge alle de som er rundt terminen nå og venter på fødsel. Hadde vært fint å få napp hos noen av dere som kommer til å vente samtidig med meg når den tid kommer! Så jenter; hvor langt på vei? Plager? Tanker? Selv har jeg termin 11. november. Har vært svært heldig de siste månedene med lite plager, og har vært i form til det meste. Ikke lei med andre ord, men det kan jo godt endre seg fremover.
stjerne-kikker<3 Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Hei:) begynte også å bli litt misunnelig på de andre her;) he he! Jeg har også termin 11:) Trives godt i sv skapet og føler tiden har gått såå fort til å bare være 9uker igjen! Har et barn på to år fra før som jeg gjerne bare vil nyte siste tiden med alene før vi går fra tre til fire:))) sliter med bekken, en grusom halsbrann og søvnløse netter! Ellers elsker jeg magen min, så godt å trives med kroppen:))) hvordan ligger du ann med forberedelsene? Har du gutt eller jente i magen?? Hvor skal du føde??? Hilsen meg:)
Huleboer nov 2011♥ Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 Jeg har også termin i november, har den 18 jeg da Ikke hatt en eneste plage jeg og syns tida har gått kjempe fort fram til nå! Har begynt og ordne litt til babyen denne uka her, så blir vel kanskje litt mer virkelig snart Er førstegangs, så vet ikke helt hva jeg går til :-P
kosemæ Skrevet 7. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. september 2011 Jeg føder forhåpentlig på UNN, for det er det eneste sykehuset i mil omkrets her jeg bor i Tromsø Jeg er ikke typen for forberedelser dessverre, og har ekstremt mye å holde på med om dagene...sånt som ikke har noe overhodet med graviditet og baby å gjøre. Så vidt jeg har tid å følge med at jeg er gravid! Kanskje litt derfor jeg synes det er fint å bruke en stille stund på bim på kvelden siste dagene, så jeg kan minne meg selv på at det faktisk er planer om at en baby skal dukke opp etter hvert:P Ultralyddamen mente det ligger en jente i magen, men det vil jo tiden vise. Søvnløse netter stemmer jeg i forresten, og det er jo litt slitsomt når man er i full jobb...hadde vært fint med tilnærmet normal søvn så lenge babyen er inni der! Og du; forberedt mye?
mjs Skrevet 7. september 2011 #5 Skrevet 7. september 2011 Jeg har termin 6. november og har nettopp blitt 100% sykemeldt.Nå skal siste tiden nytes sammen med gullet på snart tre år. Blir spennende å gå fra 3-4
mamma til 5 , fødeklar :) Skrevet 7. september 2011 #6 Skrevet 7. september 2011 Hei. Har termin 0811, vet ikke hvem som bor inni magen Har begynnt å kjenne litt på bekkenet mitt, streker seg og jeg kjenner stikk i magen. Skal på ultralyd i morgen til vekstestimering pga tideligere liten baby, så er spent på hvor stor denne er Har begynnt å vente litt.
stjerne-kikker<3 Skrevet 7. september 2011 #7 Skrevet 7. september 2011 Tja alle forberedelsene i boks her, mangler bleier haha!! Føles godt å være ferdig å bare skal nyte siste tid!! Så flink du er som enda er i full jobb! Har ikke vært det siden uke 9 pga ekstrem kvalme frem til uke 18 og så pang kom bekkenløsning så da egnet det seg ikke å stå 7 timer til dagen i strekk! Dagene er lange men har heldigvis toåringen min som oppholder meg:))) har dere barn fra før av? Fødte dere før eller etter termin da? Hva slags fødsel hadde dere?? Klem
stjerne-kikker<3 Skrevet 7. september 2011 #8 Skrevet 7. september 2011 Tja alle forberedelsene i boks her, mangler bleier haha!! Føles godt å være ferdig å bare skal nyte siste tid!! Så flink du er som enda er i full jobb! Har ikke vært det siden uke 9 pga ekstrem kvalme frem til uke 18 og så pang kom bekkenløsning så da egnet det seg ikke å stå 7 timer til dagen i strekk! Dagene er lange men har heldigvis toåringen min som oppholder meg:))) har dere barn fra før av? Fødte dere før eller etter termin da? Hva slags fødsel hadde dere?? Klem
katie77 Skrevet 7. september 2011 #9 Skrevet 7. september 2011 Jeg har termin 4. nov. I magen er det en liten gutt.. Begynner å glede meg veldig til å møte lillemann. Har en gutt fra før som vil være 3 1/2 år når denne kommer. Denne gangen har jeg fått bekken plager. Synes tiden går utrolig fort. Gøy å ha noen å følge sammen med den siste tiden. Jeg skal føde på Ahus
*Mamma'n* OVERTID Skrevet 7. september 2011 #10 Skrevet 7. september 2011 Hei Jeg har termin 07. november. Er vell akkurat 2 mnd til i dag Jeg har ingen plager.. Ikke en eneste en har heller ikke lagt på meg noe.. Eneste jeg sliter litt med er at jeg blir alene med 2 barn snart. Har en datter på 3 1/2 år fra før, og venter nå jente nr 2. De har ikke samme far, og uheldigvis har jeg ikke valgt rett denne gangen heller. Må innrømme at det er litt tungt, men jeg overlever vell Jeg bor forresten ikke så ALT for langt unna Tromsø, så er muligheter for at jeg og blir å føde på UNN. Fødte første der
wowo Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 Hei. Jeg har termin 18 nov, men skal ha ks 7 nov Jeg jobber 60%, men kjenner at bekkenet ikke er helt samarbeidsvillig om dagene så får se om jeg klarer å stå løpet ut. Jeg har en gutt fra før og venter en ei jente, iallfall ut fra ul! Jeg har begynt å vaske opp en del klær og å prøve å få litt oversikt over hva jeg har og hva jeg trenger men er nok ikke like klar som jeg var sist, haha:)
11.11.11 <3 Skrevet 7. september 2011 #12 Skrevet 7. september 2011 Jeg har også termin 11. og kommer fra tromsø merker nå at det begynner å bli tyngre.. jobber 100% som lærling/assistent på et sykehjem/omsorgssenter. Merker at energien begynner å bli mindre da jeg ofte ikke får sove sammenhengende i løpet av ei natt, blir noen tisserunder... hehe. På ultralyd viste det seg ei prinsesse
Tutto, snart 3barnsmor..<3 Skrevet 7. september 2011 #13 Skrevet 7. september 2011 Åhh, så kjekt å sjå at det er så mange andre som og venter i november..:-) Her er termin 19.11, men blir forhåpentligvis satt i gang 18.11. Venter ein liten prins denne gang, har ei jente som blir 3 i des og ein gutt på 16 fra før. Dette blir sistemann.. :-) Formen har vert heilt strålande fram til veke 26, då kom bekkenplagene. I tillegg sliter eg med tung pust, og holdt på å svime av hos legen på forrige kontroll. Klarer ikkje ligge på rygg, så har fått det kjekke vena cava syndromet i tillegg.. Synes det er tungt når ein ikkje er i form, men slik er det berre.. Trøsta er at det er siste gang, så eg skal prøve å nyte dei siste vekene i staden for å fokusere på alt det vonde..
Atterengang Skrevet 7. september 2011 #14 Skrevet 7. september 2011 Hei:) Enda ei med termin i november, 12 november her Vi venter på ei litta jente Jobber som vanlig, syns det går utmerket Jeg har ingenting å klage på så langt i svangerskapet. Har vært i veldig god form. Har en del halsbrann nå, å litt småsmerter i rygg/bekken nå og da, og en hel haug med kynnere. Men jeg syns jeg har vært så heldig, så jeg klager ikke Forberedelsene drar swg mot slutten, alt er ferdig vasket, snart ferdig strøket, skal få på plass klesskapet på mandag, så kommer vogna i slutten av mnd. Da er det meste i boks En utrolig koslig tid
babyimagen2011 Skrevet 8. september 2011 #15 Skrevet 8. september 2011 Hei:) Jeg har termin 9.november;) Venter en liten gutt, har en gutt fra før som blir 3 år i desember:) Skal føde på Ahus. Synes sv.skapet har gått kjempefort... Er bare disse 2 siste mnd som går sakte..sliter med bekkenet.. Gleder meg veeeeldig til lillebror kommer ut:)
Vshb Skrevet 8. september 2011 #16 Skrevet 8. september 2011 Hei! Jeg har termin 13.November, men blir igangsatt i uke 37-38(har ikke fått eksakt dato enda.) Vi vet ikke om det blir en gutt eller ei lita jente, valgte å vente:)! Har vært endel dårlig i sv.skapet, men jobba stort sett hele tida fram til for noen dager siden. Er 100% sykmeldt. Nå er jeg sliten fordi jeg sover lite og har mye vondt i bekkenet:P! Synes tida går alt for sakte å gleder meg enormt til å hilse på knøttet i magen!
HeidiElisabeth Skrevet 8. september 2011 #17 Skrevet 8. september 2011 Termin 2 November Har ei jente på 5 fra før av
nr 4 i vente <3 Skrevet 8. september 2011 #18 Skrevet 8. september 2011 Hei. Vi har også termin i november. Termin er 21.11 Har en gutt på 5 og ei jente på snart 2. Denne gangen blir det en liten gutt. Har hatt en del plager dette sv. Bekkenløsning, mye syre, kvalme, trøtt og sliten. Alt har liksom vært her hele tiden. Så kan si jeg begynner og blir lei nå, desverre ;-) Tiden har gått så utrolig fort frem til nå, så er bare og håpe tiden til fødsel går like fort. Lengter etter og få møte vår lille prins. Store bror gleder seg også masse til og få se lille bror :-) lille/store søster er ikke stor nok til og forstå enda, men gleder Meg til og se reaksjonen hennes :-)
boble <3 Skrevet 8. september 2011 #19 Skrevet 8. september 2011 Hurra, en november tråd ) Jeg har termin 15. november og vi venter ei lita jente. Dette er mitt 3. barn (men samboers første) De to fra før er 13 og 4 år og de gleder seg veldig til å få lillesøss (spesiel stor stas for hun på 4 år) Har slitt en del med kvalme og svimmelhet, så er desverre sykemeldt. Fungerer ok i hverdangen når jeg kan slappe av mye og kommer meg faktisk på trening nå, noe som hjelper MYE både psykisk (elsker å ha mye å gjøre, holdt på å bli gaaaal av å ligge hjemme) og fysisk ) Bor i Trondheim. Gleder meg til å følge med november magene her inne, lykke til alle sammen )
anna_lou Skrevet 8. september 2011 #20 Skrevet 8. september 2011 Har termin 24. november, men skal mest sannsynligvis ha ks så venter spent på dato. I magen bor det en gutt som skal hete Ayden. Fra før har jeg en sønn på 5,5 år som gleder seg til å bli storebror. Har vært mye sykemeldt av og på og gradert i svangerskapet. Nå er jeg 100 prosent sykemeldt igjen grunnet prolaps i ryggen, og regner vel egentlig ikke med å komme tilbake i jobb i dette svangerskapet. Bruker tiden hjemme på forberedelser og diverse flytte/omorganisering, men i disse smertefulle dager, er det en laaaangsom prosess!
pippimor2 Skrevet 8. september 2011 #21 Skrevet 8. september 2011 Hei:-) Jeg har termin 22 november og er i kjempeform..eller i god form iallefall. Sjukmelt 40% og har stort sett ingen plager. Sliten blir man jo av jobb og en 4 åring i hus fra før, men jeg koser meg om dagen:) Vi venter en gutt og storesøster gleder seg, masse!! Er veldig spent om dagen da, storesøster kom 9 uker før tida og nå nærmer jeg meg den samme tida. Krysser alt som er for at jeg kan gå tida ut denne gangen og ha et normalt svangerskap. Noen i samme situasjon forresten? Vi har kun kjøpt vogn og vasket litt tøy til bebisen. Ellers er det kun kjøpt inn litt ulltøy. Plankekjøring resten av sv.skapet, ikke sant jenter?!
kosemæ Skrevet 8. september 2011 Forfatter #22 Skrevet 8. september 2011 Så morsomt at så mange tok seg tid å svare:) Jeg synes ikke jeg har vært spesielt flink som er i full jobb, jeg har vel bare vært heldig som har fått lov å være så god form. Noen småplager har man jo, men ikke noe i forhold til mange andre her. Nå kjenner jeg at jeg kanskje har overdrevet en smule (mest med alle prosjektene i privaten), for de siste par dagene har jeg kjent meg ursliten! Men det går seg nok til igjen, må bare komme meg litt over helgen. I kveld imidlertid har jeg fortsatt 1000 ting på lista, så nå må jeg snart opp av stolen igjen! For å svare på spm til snart_mamma_til_to<3; jeg har en gutt fra før. Fødte noen dager på overtid den gangen, pga lite fostervann, sannsynlig begynnende morkakesvikt. Syntes den fødselen var i drøyeste laget, og har et håp om at alt skal starte av seg selv denne gangen. Føler det er langt fram enda da:) Og så lenge enden er god så skal jeg alltids ta hvilken fødsel som helst (om både mor og barn får beholde helsa!)....antakelig sier jeg det fordi det fortsatt føles så lenge til. Når det nærmer seg angrer jeg sikkert hele uttalelsen!
kosemæ Skrevet 8. september 2011 Forfatter #23 Skrevet 8. september 2011 huff ja, det hørtes slitsomt ut. Er ikke alt som blir som man hadde håpt alltid; håper og tror det vil gå bare fint med deg og småtrollene! Jeg kjenner noen i samme situasjon, og det går da greit det òg. Kanskje vi treffes på føden:)
novembergutt <3 Skrevet 8. september 2011 #24 Skrevet 8. september 2011 Vi venter en liten gutt med termin den 22. november. Har en gutt som blir 3 på nyåret som gleder seg stort til han skal bli storebror til lille "traktor" (Vi er ikke helt enige med navnevalget, hehe) Jeg studerer og jobber for tiden bare ekstra utenom, synes det var nok da vi forhåpentligvis er på flyttefot snart. Kjenner jeg blir litt småstresset av og ikke vite hvor vi skal bo nå som terminen nærmer seg med stormskritt! Kommer forresten til å føde på UNN, ser at det er mange av oss! Har ellers hatt et kjempefint sv.skap, men kjenner at det begynner å bli litt tungt og slitsomt nå. Lille er aktiv, og synes ikke noe om at mor skal sove verken dag eller natt )
kosemæ Skrevet 8. september 2011 Forfatter #25 Skrevet 8. september 2011 ja, mange som skal føde på UNN her:) Dere får hive dere med på bim-treff, dere som bor i nærheten. Neste er på tirsdag tror jeg (?) Står på treff-sida.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå