Gå til innhold

Puppen som sovnassosiasjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen kan ta seg tid til å lese det jeg skriver å komme med noen råd/egne erfaringer.

Sønnen vår på 3 1/2 mnd har sovet i vår seng siden han ble født. Han har vært helt vill etter puppen, noe som medførte at jeg synes det var behagelig å amme ham liggende - med resultatet at både han og jeg har sovnet mens han ammer. Vi har hatt gode netter, han har ikke våknet helt - men, blitt tilbudt puppen ganske raskt han har gitt fra seg en lyd Problemet nå, er at gutten min må ha puppen i munn for å sovne i sengen (han kan sove i vogn på tur og i bil).

Vi er opptatt av å bryte dette, klarere vi ikke det blir det jo enda mer vanskelig å få ham over i egen seng. Problemet er at han i det siste ikke har spist så mye på dagen, men tar mye av maten sin på natten.

Nå har vi kun prøvd å avvenne han en dag, men har et spørsmål: Han fikk pupp før han skulle legge seg (men, ville ikke spise særlig mye). Vi bysset han i søvn og han sovnet ganske raskt, men våknet etter en time - mannen min gikk inn til ham, men han var da helt vill og skrek etter mat (han har et klart signal for dette). Jeg syntes ikke at jeg kunne nekte ham mat, men for og ikke ødelegge hele opplegget - satt jeg meg i sengen og matet ham, slik at han ikke fikk sjansen til å ligge og sovne med puppen i munnen. Han sovnet etter to runder med mat, var helt tydelig sulten - er det greit å sitte å gi ham mat isteden, for så å legge ham ned før han har sovnet? Synes dette er veldig vanskelig, og regner at nettene nå vil bli mer utfordrende da jeg også har tenkt å sette meg opp for å amme. Noen som har erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143554039-puppen-som-sovnassosiasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...