Gå til innhold

Hvorfor har folk tannlegeskrekk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva er det som er skummelt og hva er de redd for?

Spørr ikke for å være ekkel, rett og slett fordi jeg lurer på hva de synes er skummelt med det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av samme grunn som folk er redd for edderkopper, sprøyter og ta fly, blant annet. Smerte og kontrolltap er sterke drivkrefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg boret uten bedøvelse da jeg var lita jente hos tidenes verste tannlege, og utviklet tannlegeskrekk av det. Jeg husker ikke dette selv, men mamma har fortalt det.

 

I dag er jeg ganske flink, sånn i forhold til hvor redd jeg var før, men den LYDEN.....kan fortsatt skremme vannet av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg henger det igjen etter barndommen. Jeg hadde alltid hull - og det var ikke snakk om noen bedøvelse. Nå går det bedre, men det har tidvis vært veldig vanskelig.

Et barn husker ikke alltid alt, men man glemmer aldri følelsen man fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er ubehagelig, brekningsfølelse av alle tinga i munnen, svindyrt, forbanna vondt (sliter stort med dårlige tenner..), tiltak osv osv.... Off.. jeg gjør alt for å holde tennene mine friske og uten hull, men det virker ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg en gang måtte trekke 4 tenner samme dag da jeg gikk på ungdomsskolen. Bedøvelsen satt ikke skikkelig på en av dem, men da jeg sa fra fikk jeg pent beskjed om at dette gjorde ikke vondt....så fortsatte han å trekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det den klaustrofobiske følelsen tror jeg, du kommer liksom ikke løs. Om du plutselig trenger en pause, føler deg uvel, må på do eller et eller annet kommer du ingen vei for du har ting skrudd fast rundt tennene, du ødelegger det han driver med osv. Det gjør at jeg får angst for at jeg plutselig skal føle meg dårlig, må hoste, bli kvalm, eller noe annet..

 

Bruker alltid bedøvelse så det er ikke smerten, det må være følelsen av klaus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det! Jeg er fullstendig klar over at de vil meg vel. Jeg vet at jeg får bedøvelse, og ikke kjenner noe. Allikevel spyr jeg og er stiv av skrekk på venterommet. Aner ikke hvorfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...