Gjest johmon Skrevet 7. september 2011 #1 Skrevet 7. september 2011 Jeg skal på kontroll når jeg er i uke 36 som er neste uke. Lurer da på om er vanlig at jordmor sjekker om jeg har fått noen åpning eller om det er for tidlig. Det er så mange som sier forkjellige ting.
cessa81 Skrevet 7. september 2011 #2 Skrevet 7. september 2011 Samme lurer jeg på, skal på fredag. Og lurer veldig på om hun vil undersøke. Kommer til å mase til hun gjør det =)=)
mami07 *fødeklar* Skrevet 7. september 2011 #3 Skrevet 7. september 2011 jeg er i uke 35 og jm skulle vel egentlig ikke gjøre det på kontrollen som jeg skulle ha på fredag,men hun skal sjekke meg i morraa siden det skjer ting av seg selv her tydeligvis men jeg tror ikke de pleier å gjøre det før de må,men jeg skal ikke si det for sikkert
Gjest johmon Skrevet 8. september 2011 #4 Skrevet 8. september 2011 Oi, så spennende. Cessa81, kan ikke du si åssen det gikk, så får jeg vite? Vil vite om de gjøre det eller om jeg må mase selv.
miepia30 Skrevet 8. september 2011 #5 Skrevet 8. september 2011 Det er for tidlig. Ingen hensikt å sjekke med mindre man tror det er fødsel på gang. Rundt termin er det greit å begynne å mase om sjekk og stripping og slikt. Ingen vits i å undersøke bare for å undersøke, det får jo ingen konsekvens. Hvis de finner 2 cm, hva så? Det kan man gå med i ukesvis. Og finner man ingen åpning, nei vel, fødselen kan starte neste dag den uansett. Tro meg, jeg er en nysgjerrigper selv, og klart man lurer på om det er modent der nede. Men som sagt har det så lite å si.
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 8. september 2011 #6 Skrevet 8. september 2011 Forrige graviditet ble jeg aldri sjekket, selv om jeg gikk 6 dager over termin. Det hadde ingenting for seg fikk jeg beskjed om, og det var bedre å la "det området" være i fred frem til fødsel satte i gang selv. Tror det er litt forskjellig fra jm til jm =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå