Gå til innhold

Dere med større barn. 6-8 år.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er barnet deres flink til å ta imot beskjeder?

 

Om du sier til barnet; "Nå er det middag!". Kommer da barnet uten mer mas?

 

Alle ting jeg sier til min 6-åring må jeg si flere ganger. Ingen tvil at han hører meg, men det er ikke alltid han gidder å svare. Noen ganger sier han "Vent litt" eller "Hmmm". Flere ganger sier han "Nei".

 

Det er ikke nye beskjeder han får heller. Jeg sier ting som at han må ta på seg sko fordi vi skal på skolen eller at det er tannpusstid. Da har jeg gjerne fortalt han flere ganger før at vi snart skal gå på skolen - han kjenner jo rutinene veldig godt. Hadde dette skjedd tre ganger per dag så er det ikke så farlig. Men det skjer hele tiden - alltid.

 

Det blir veldig, veldig mye mas. Jeg er jo streng på det og ber han høre på meg.

 

Hvordan er barnet deres? Og om vi har det unormalt; Hvordan forandre på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alderen, en utrolig vimsete og ukonsentrert alder det der altså.

 

Jeg har en 7-åring og en 10-åring så jeg kjenner godt til det. Jeg kan be 7-åringen hente en ting, og på veien glemmer han seg bort å gjør noe annet, eller han skal rydde og ender med å sitte leke med noe at det han skal rydde bort. Roper på han og han har sirup i rumpa, tar en hel eeeeeevighet å komme. Jeg blir helt gal noen ganger.

 

Trøsten er at det går over. 10-åringen var også sånn, men det har blittt mye bedre :)

 

Men jeg aksepterer overhodet ikke frekke svar da, om jeg ber om noe er det ikke lov å svare nei. Da blir mor sinna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Da er det bare å holde ut noen år til.

Gutten min er blitt skolegutt og ønsker å være mer alene hjemme. Han vil ikke bli med å handle osv. Men han er jo sååå distrè. Klarer ikke helt å se når han er voksen nok ognår han er litt for liten.

Kan et barn som ikke ta imot bekjeder følge regler?

 

H.i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera vår på åtte er generelt veldig distre og ikke spesielt kjapp når kjedelige ting skal gjøres... Tror dette er veeeldig vanlig - ja, det blir mye mas. Syntes forresten mamma maste mye på meg da jeg var liten - begynner å skjønne hvorfor.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...