Gå til innhold

Når syns dere man har blitt for gammel for å bli pappa?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes ikke pappaer bør være så mye eldre enn mødrene i grunn ift øvre grense. Vokst opp med en godt voksen pappa selv. Han ble 39 år det året jeg ble født. Synes det er på grensen faktisk. Men folk er individuelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er 37 år og mener selv han er for gammel...he he men jeg er "bare" 28 og venter vårt første barn :) Han huffer seg litt i ny og ne men gleder seg selvfølgelig over barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige grense er sånn ca 40 år,det samme som jeg mener for å bli mamma.. men nå har det seg sånn at om vi skal ha et barn sammen er samboeren allerede 42.. så da blir han en godt voksen pappa denne gangen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig spørsmål. Jeg vet faktisk ikke svaret. Man kan være en super pappa når man er 45år.

Men tror mange undervudere hvor mye helsen faktisk "skrumper inn" jo eldre man blir. Begge mine foreldre sa at å fylle 50år faktisk var ganske helsemessig tungt. De var jo unge som 45år, men etter fylte 50 fikk de vondter både her og der. Og de sier begge at de er glad de ikke hadde småbarn.

Så nå jeg nå fikk høre om at han onkel ble far i en alder av 49år, tenkte jeg at han faktisk ikke hadde peiling. I en alder av 59år skal han følge opp skole og fotballtrening....han klarer det jo så klart, men hadde det ikke vært bedre å heller kose seg med de voksne barne han allerede hadde. Barnebarn har han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lett å ha en mening når man ikke står oppi en slik situasjon selv, men her og nå tenker jeg bare rundt 45 år. Da begynner det å bli litt vel gammelt. Bestefaren til barna våre er faktisk 45 år. Kanskje jeg må si 40 da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestefaren til barnet mitt, far min, er 45 år. MEN han er også pappa til en på 1 og en på 4.

Jeg vil sette en grense på hvertfall 45, men helst tidligere også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenker 35-40 år jeg.. er jo ok å bli papa etter det og, men min pappa var 33 når jeg ble født og min søster er 8 år yngre enn meg.. det er litt sent om man ønsker flere ihvertfall. vi var begge 23 år.. det er jo tidlig, men vi hadde alt tilrette for det.. hus, jobber stabil økonomi og vært sammen i mange år.. er man 30 år og ikke har forholdene tilrette for å få barn så er det jo bedre å vente til man er 40 da.. jeg for min del er glad for å være "ung" mor,,, har energien og forhåpentligvis maaaange år sammen med barna mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min er 54 og skal bli pappa nå i september. Eldste sønnen hans er 30 og har to barn på 4 og 1 år. Og det syntes jeg er for gammelt. Jeg vil si at grensen min går på 40, men det kommer helt an på. Hvis det er første barnet går det jo greit, med litt eldre. Men når man har barnebarn og skal bli pappa det syntes jeg er litt nasty.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...