Gå til innhold

Denne bloggen her.. Hva synes dere om denne saken da?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

trengte i grunn bare å se 2 minutter inn i filmen. Hun var innlagt (under tvang vil ejg tro, siden hun selv sier at hun ikke så at hun trengte hjelp) for 2 år siden, og sier selv at hun var svært spykisk syk på dette tidspunktet. Vel, 2 år er ikke lang tid, hun ble gravid knapt et år etter dette hvis barnet ble født nå i sommer, og 1 år etter er ihvertfall ikke lang tid. De fleste med alvorlige problemer som ender med innleggelse trenger lang tid for å få alt på stell, og det å dra et barn inn i dette da skjønner jeg BV har sine tanker rundt.

 

Hun sier også at en personen som skal ha innlagt en bekymringsmelding nekter for det, selvsagt gjør hun det, hvem vil vel stå frem å si "Ja, jeg sa til BV at du ikke duger som mor". Alt BV har skrevet er visstnok løgn, men jeg kjenner BV som en institusjon såpass godt at jeg VET at BV ikke har veldig lyst til å ta til seg mer saker enn nødvendig, for det er jaggu meg MYE arbeid.

 

Jenta er sint og frustert, det er helt forstålig, for hun har mistet retten på barnet sitt per nå, men så lenge hun samarbeider med BV og får skikk på livet sitt, så får hun barnet tilbake, for BV har ikke lov pr norsk lov å holde et barn og mor fra hverandre med mindre det er fare for barnets ve og vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns barnevernet tråkker over grenser. Noen ganger bør de gi folk en sjangse. Så engang et utdrag fra et referat barnevernet hadde skrevet ang. en familie. Der sto det blandt annet at barnet spiste fra en slitt talerken og at mor sier det var en talerken fra da hun var liten. Og som hun syntes var koselig å bruke.. Bare å i det heletatt ta det med i "betraktning"(?) er jo galskap spør du meg!

 

Men jeg syns kanskje denne bloggeren bør framstå som litt mere moden. Om hun vil fortelle om sin historie, følelser og andre ting- så syns jeg hun burde ha holdt bloggen anonym. Tror ikke denne bloggen kommer til å hjelpe henne mot kampen.. Desverre.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med de andre over her. Det kan sikkert skje at BV gjør feil av og til, men jeg er fortsatt så naiv at jeg tror barnevernet vil barnets beste. Og i denne saken tror jeg det ligger en del grunner til at moren ble fratatt sitt barn..

 

Kanskje ikke så lurt heller å lage en blogg som heter "kampen mot barnevernet" heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette sier hun er grunnen i en kommentar til en annen person:

 

"Susanne: De sier jeg har opplevd omsorgssvikt i oppveksten min, så derfor viser forsktning at de som har opplevd omsorgssvikt kan gjøre det samme mot sitt barn. men de har jo ikke gidd meg en sjangse , de har heller ikke noe bevis for at jeg kan gjøre det."

 

På dette innlegget her:

http://anettes92.blogg.no/1313588611_min_fdselshistorie.html

 

Nå vet jeg ikke selv hvor mye av dette er sant hun sier, men jeg har hørtd et hun sier før. Har man opplevd som liten, så er det en stor sjangse på at man gjør på sine igjen.

Noe som kan være delvis sant, MEN en forferdelig ting å bli beskyldt for. For noe som ikke en gang var dens feil at den fikk den og den oppveksten!

 

Å i bare min oppvekst har jeg fått en del omsorgsvikt selv. Men det betyr jo ikke at jeg gjør det mot mitt barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke trekk det helt ut av saken da 19:37, det var jeg som skrev om denne rapporten. Hvor jeg bl.a reagerte på det med slitt tallerken. Vi ble renvasket, men ja, føler bv opptrådte delvis uryddig og rart i saken vår - psyk og helsesøster var sjokkert over deler av behandlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare bv gjort jobben sin i alle landsdeler. Kjenner også en som har vært tvangsinnlagt opptil flere ganger, vært i kunstig koma pga selvmordsforsøk osv. Bare noen mndr etter siste innleggelse blir hun gravid, føder ett barn og der stod ikke noe bv på "trappen" for å hente barnet, noe de kanskje burde gjordt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjør det IKKE bedre med å blogge slik som hun gjør, å sånn som hun fremstiller seg selv via videoinnleggene. Å jeg tviler sterkt på at hun får tilbake sønnen sin. Vet om litt av denne saken, å alt kommer ikke fram for å si det sånn. Kjenner man til jenta å noen i rundt henne, å samtidig får med seg litt av hvert som blir skrevet av de personene på internett så er det lett å legge sammen 1+1 å se at det mangler div. opplysninger i saken. Leit for hennes del ja, men det er nok til barnets beste dette. Hun er ikke stabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke uttale meg om bv er berettiget eller ikke... Bare tenker som en mor jeg. Tenk å ha en hard fødsel, få det lille nurket i armene, lukte, nusse på... Også noen få timer senere kommer noen å tar babyen din ut av armene dine??? Kan jo ikke akkurat gjøre psyken til denne jenta noe bedre?? Bare følelsen får meg til å ville gråte:( Må inn å kose på babyen min jeg nå..

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var klar over at bv kom for å ta barnet etter fødselen, hvertfall en mnd. før fødselen. Hun skriver på bloggen at hun ikke viste noen ting. Moren hennes går ut å sier at hun nekter plent å være på mødrehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til 23:18.

 

Du ser ikke forskjellen i barnets beste, og mors ønsker? Hva en som voksen føler om barnet blir "revet bort", har ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig 23:24. Det viktigste er barnets beste.

 

Ta en titt på bloggen, les, se videoene. Ville man da ha overlatt sitt barn til denne jenta, med omsorgsretten for barnet?. Ikke jeg, aldri aldri i verden. Bare trist at hun ikke ser det selv, hva hun gjør med å legge seg ut slik som hun gjør. Ja det er kjempe leit, vondt å vanskelig å bli tatt fra barnet sitt, det kan jeg godt forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den var kanskje for dyp..? Har ikke ville satt ungen min til hvem som helst jeg heller. Men HVERTFALL ikke noen som fremstår slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så rart at hun ikke smiler, da.. når babyen hennes har blitt tatt. Det er tappert av henne å gå på håndballtrening.

Hvordan ville du ha framstått hvis Bv hadde tatt din nyfødte sønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at hun kommer seg ut å er sosial, helt klart. Men det har jo ingen sammenheng med selve saken her. Jenta er psykisk ustabil, umoden, selvopptatt +++. Har fulgt bloggen her lenge, også den første bloggen hun hadde. Hun var og er godt kjent for sin psyke og umodenhet. Om man orker på å lese litt her å der, se når folk skriver GODE råd til henne, så klikker hun jo å svarer bittert tilbake, selv om det ikke er neagtive råd eller noe i nærheten som blir skrevet til henne. Ikke vanskelig å forstå hvordan hun er når noe mer seriøst prøver å hjelpe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del fatter ikke at det er SÅ mange som støtter opp i alt dette(FB), får hele saken til å bli blåst opp å det er jo ikke til hennes fordel. Bra hun har vett nok til å holde media(ja det kan diskuteres) unna en stund til hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener hun burde fått en sjangse. Jeg ser innimellom på det der unge mødre på tv og de er da veldig umodne alle som en der også så det at en ung mor fremstår som umoden for oss "voksne" er ikke så rart.

 

Flere ting jeg reagerer på i hennes sak, det at hennes psykiske helse blir brukt imot henne på den måten det gjør er en av dem. Det var 2 år siden da hun fikk barnet, jeg mener man ikke skal kunne bruke dette som en grunn til å separere mor og barn, jeg kunne sagt meg enig i tiltak der hun ble fulgt med ekstra det første året eller noe, men fratatt, den skjønner jeg ikke.

 

Saksbehandler er i tillegg ei som hadde hennes sak da hun var unge. Det mener jeg også blir feil da hun blir svært forutinntatt ihht. at dette er en ny sak. Hun kunne blitt brukt som en person med informasjon om barndommen hennes, men jeg mener dog at barndommen til mennesker ikke skal bli brukt som grunner til hvorfor du ikke får være mamma til ditt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Media kommer nok ikke å ta saken likevel siden det bare virker som en helt vanlig bv sak. Media unngår slike saker pga. personvern, det har jeg opplevd selv. Og dessuten kan ikke BV uttale seg likevel, så de får kun en side av historien. Så media tar nok ikke denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har lest alt, sa hun faktisk ja til å være med på mødrehjem. Så hun ville jo samarbeide med barnevernet.

 

Barnevernet bruker ens oppvekst når dem skal evaluere om du kommer til å bli en god mor. Ja, jeg er en ung mor, alder går jeg ikke innpå. Men de mener at siden jeg har opplevd å bli misbrukt av min egen far, mobbet for å være feit av min egen mor, og at jeg fikk for mye ansvar når jeg var liten. Kommer jeg til å bli en dårlig mor fordi jeg kommer til å være overbeskyttende.

 

Jeg har fortsatt min lille jente hos meg, så tror dem har forandret mening, men de har ikke lov til å dømme folk ut fra oppveksten dems. De må basere det på evnen til å ta vare på barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...