Gå til innhold

hvordan komme seg etter en skilsmisse man ikke selv ønsker?

Anbefalte innlegg

Mannen min vil skilles...

Vi har tre små barn og jeg har absolutt ikke lyst til dette. Har trodd at vi har hatt det fint sammen, selvsagt hektiske dager med tre barn, men stort sett harmoni og lite krangling, men han mener tydeligvis noe annet. Alt bare raser sammen, livet blir helt annerledes. Hus, økonomi, plutselig er man ikke par lenger og omgås ikke vennepar, ikke se barna annen hver uke. Hvordan se lyspunkter og komme seg gjennom et samlivsbrudd man slettes ikke ønsker? :-(

Jeg går "på speed" på dagtid med jobb, barn, aktiviteter, lage middag, vaske klær osv.. men når barna har lagt seg eller ikke er her på kvelden kommer alle tankene og tårene... snufs

Fortsetter under...

Man gjør akkurat det du gjør nå. Du holder hjula i gang så godt du kan, og så sørger du når du har anledning. Etterhvert så går det seg til. Om du har noen du kan prate med og klage til så er det også en god ting. Lyspunktene vil dukke opp smått om senn. Plutselig en kveld så gråter du nesten ikke, og brått har det gått en helg uten at du har tenkt på forholdet deres. Et lite skritt av gangen, så kommer du deg dit :-)

Iom at jeg var den som gikk ut av forholdet vet jeg ikke hvordan det er å være den som sitter igjen med alle følelsene og være den som sitter igjen såret. Jeg VILLE egentlig ikke gå, jeg tenkte blant annet på barnet vårt, men jeg måtte.. Jeg klarte ikke mere.

Generelle tips for å komme seg igjennom et samlivsbrudd;

- Gråt så mye du vil.. ( Ja, det er lov)

- Vær sammen med venninner, med familie.. Vær sosial rett og slett.. Når du har tid såklart:)

- Begynn med en hobby når du har alenetid. Liker du å trene, så tren. Liker du å male, så mal! ;)

- Unn deg selv noe nytt :P Klær, sminke eller en ny hårfarge..

- Realiser deg selv..Er det noe du lenge har tenkt på å gjøre/få gjort mens du var i et forhold men som du likevel ikke gjorde? Jeg hadde aldri i verden ville studert videre om jeg var i et forhold, mens nå som jeg er alene gjør jeg det. Gir meg et kick og et lite snev av mer selvtillitt å vite at jeg faktisk nå får ting gjort mens jeg har mulighet!

- Og til sist når du en vakker dag blir klar for det; Dating:) Finnes masse flotte menn der ute som vil verdsette deg for den du er.. Men det er null stress. ( Jeg var på date idag, guuud så skummelt, men likevel så koslig , gled deg:D )

Kanskje litt teite tips, men men :) Kjærlighetssorg er ikke noe greit å ha, men det vil bli bedre! Storklem:)

Takk.. føler meg liksom så mislykka samtidig som jeg er kjempe lei meg.. sliter litt med å face the world på en måte, ikke de nærmeste vennene, men folk i barnehagen, skolen, jobben osv. Og er så opptatt av meg selv om min sorg at jeg føler at jeg ikke greier å se barnas behov oppi det hele heller og føler meg dermed også som verdens dårligste mamma... men livet går videre, ja.. og jeg har fylt opp agendaen med masse ting. Men det er litt tomt allikevel. Trodde vi hadde et solid og godt ekteskap så føler meg litt lurt og bitter også. men skal prøve å ikke la de følelsene ta overhånd, for skjønner at det ikke er noe konstruktivt akkurat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...