Gå til innhold

Fler gravide i Ski/Kolbotn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter mitt andre barn i April om allt går som det skal. Kunde være kul komme i kontakt med fler fra nærheten som har termin runt samme tid. :-)

Har en datter fra før som er fødd Juli 2009 og er 34 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Snart 30 år, bor på Tårnåsen, og venter første barnet i slutten av Mars.

:-)

Skrevet

Så kul! Jeg venter barn 7 April. Har du sökt födeplass ennå? Jeg skal være på ABC.klinikken på Ullevål. :-)

Skrevet

:-) Jupp, kult :-) Har søkt fødeplass på A-hus jeg, venter fortsatt på brev da. Jeg har termin 28 mars. :-) Bor du i nærheten av Kolbotn?

Skrevet

Nja bor på Langhus men det er ju inte så langt ifra :-)

Hvordan føler du deg? Selv er jeg rett kvalm om dagen, kan ikke spise hva som helst og sykemellt 100%. Håper selvfølgelig at det går over etter uke 12 men sist høll det på i 20 uker så jeg er aningens skeptisk..

Skrevet

Jeg er også sykemeldt 100%, i 14 dager fremover så får jeg se hvordan det går etter det... jeg er kvalm, har vondt i hode, og er svimmel. Kaster somregel opp noen ganger i løpet av morgenen før jeg kommer ordentlig i gang... så egentlig føler jeg meg tygger på, og spyttet ut igjen. Ikke noe særlig gøy, men det forhåpentligvis snart over.

Skrevet

Hei :-)

20 år og venter vårt første barn 22 April. Bor i Oppegård..

Skrevet

Hei Lillefrø!

Grattis og velkommen! Hvordan mår du? Er du kvalm som oss andre eller har du gleden å klare deg fra det :-)

Skrevet

Stakkars oss.. Ja man føler seg jo ikke direkt som den piggeste og gladeste om dagen. Hadde en relativt bra dag igår og vår au-pair sa at hun var så glad å se meg spise. Vart riktig dårlig siden søndag. Idag er det mindre bra igjen. Har ikke kastet opp ennå men det ligger og venter i halsen. Jeg hater det, men som du sa, får håpe det snart er over. :-)

Skrevet

Takk for det :-) Gratulerer til deg også! Jeg er nok i samme båt som dere, kvalm og 100% sykemeldt.

Skrevet

lillefrø: Hold ut, ta hver dag som de kommer, og ta deg tid til å lytte til kroppen din og slappe av. :-) Håper det går bedre med deg også etterhvert :-)

Skrevet

Halloi!

Jeg er 26 år og venter førstemann i Mai.

Vi bor i Oppegård. :)

Skrevet

Hej! Grattis och välkommen Mirinam! Då bor jag inte allt långt från dig :-)

Skrevet

Jag var på akupunktur idag mot mitt illamående. Hadde otrolig stor hjelp av det når jag var gravid med vår datter. Kan klart rekommendera dere å teste det om ni inte redan gjort det. :-)

Förste treff idag och neste om en uke.

Skrevet

Hei tjejer,

Hvordan går det for dere? Selv har jeg lykkets å holde kvalmen i schack et par dager ved å knapre masse epler. Minst en 8-10 om dagen. Misstenker at det ikke vil holde lenge til men er takksam for de dager jeg får. :-)

Har blir sykt trøtt de siste dagene. Sovner mitt på dagen og det finns inget som han holde meg vaken når jeg blir for trøtt. Pang bom også sover jeg i noen timer ;-)

Klem

Skrevet

Tror jeg hadde fått kronisk snurpe-tryne av å spise så mange epler hver dag. Suuuurt! ;) Jeg sverger til kald melon og salte pringles når alt annet er for mye arbeid, har melona ferdig kutta opp i kjøleskapet. Prøvde meg og på drikkeyoghurt men da ble jeg bare helt tørr i munnen og ennå mer kvalm... Setter pris på tips om ting en bare kan spise uten å måtte smøre på og styre med.

Minimalt med arbeid = GULL!

Kvalmen min var faktisk litt bedre forrige uke, men fra søndag så har den tatt seg kraftig opp. Føler jeg ikke kaster opp av ren skjær vilje, JEG NEKTER! :P Men har tatt en Postafen i kveld og det ser ut til å funke ganske godt. :) Har og vært sinnsykt sliten og trøtt, ligger stort sett strekk ut. Men prøver å ta meg en liten rusletur om dagen (bare 10 min.) og gjør litt og litt husarbeid.

De andre symptomene som dårlig mage, sporadisk hodepine og ømme pupper er liksom ikke no å bry seg med når en er SÅ sliten og kvalm.

Men i dag begynte ene brystvorta mi å klø så infernalsk. lol. Er ikke lett å styre seg fra å klø og kanskje litt uanstendig når en må på matbutikken o.l.

På fredag skal vi en liten tur på u.l. og forhåpentligvis se et lite bankende hjerte. Da er jeg 6+6. Hadde en S.A. i juni og fikk aldri sett den spira, den var borte før vi fikk komme inn. Så er med litt skrekkblanda fryd dette her. ;) Men med symptomer på så oppadgående så burde dette bli bra. Gleder oss masse og prøver å bare tenke glade og positive tanker. :)

Skrevet

Hei.

Bor på Kolbotn. Termin i mai 12,

Har ikke merket så mye til graviditetstegn enda, annet enn litt ømme bryster.

Får håpe det fortsetter sånn :)

Skrevet

Hvordan gikk det for dere i går Mirinam? Håper dere så et bankende hjerte :-)

Hehe.. tja med facit i handen fungerte bare epler i en dag til derefter kastet jeg opp når jeg spist ett og etter det har jeg ikke vært sugen ;-)

Funnit en annen favoritt i stedet - riktig lys loff med smør og italiensk sallat fra Denja. Får se hvor lenge det holder i seg.

Siden sist jeg skrev har min kvalme holdt i seg.. Får håpe at det går over nå snart når jeg går inn i 12e uka i morgen.. Ingen tabletter hjelper meg noe spesielt. I går var jeg på min andre akupunkturtime og etter det så smaker endelig vann gott igjen :-)

Skrevet

Velkommen Mamma-igjen!

Da er du beregnet nesten en måned etter meg. Ømme bryster er enda et tegn. Får bare krysse fingrene at du slipper kvalme i a fall, og tidlig bekkenløsning og sånne ting. Min kvalme startet ordentelig i uke 8-9 men har du tur slipper du den. :-)

Skrevet

Har dere fundert på å gå på gravidyoga eller noe? Har allerede vondt i høftene så jeg håper virkelig at de starter opp yoga for gravide på Kolbotn, var det som hjalp meg best sist.

Hmm.. blir litt forvirret når det gjelder beregnet BF.. I følge Norske sider er jeg i uke 12 siden igår, men med samme bf på Svenske sider går jeg inn i 12e uken i morgen. Skjønner ikke hva som gør at det skiljer seg..

Skrevet

Takk takk :)

Merker fortsatt INGENTING til symptomer, annet enn bryster.

Leste et eller annet sted at det er bra å være kvalm og sånt, for da vet man at alt er i orden.... (stresset)

Med førstemann hadde jeg ingen problemer, litt kvalm nå og da, men ikke noe plagsomt.

Jeg er forresten også ganske forvirret, for på BIM er jeg i uke 6, men en annen side sier beynnelsen av uke 5??

Skjønner ingenting jeg...

hehe

.

Skrevet

Hei tjejer, hvordan går det for dere?

Selv har jeg vært på Ullevål for morkakprøve i tirsdags. Det gikk over mine forventninger, jeg var helt stille og rolig og følte knappt når det tok prøvene.. De fikk et bra prøve så jeg håper det innebærer at vi ikke trenger å vente alle 4 ukene før vi får svar, skal ta 2-4 uker, sist tok det 3,5 uke og da klatret jeg på veggene før vi fikk svar.

Har også vært hos legen og det som forvirrer meg var at han gav meg et helt annet termindato enn alle norske sider og hvis jeg var i uke 11+4 som de sa i tirsdags mente han at termindato blir ennå senere enn om han går etter siste mens. Skjønner nada.

Enligt siste mens har jeg termin 13 April

Enlig UL har jeg termin 17 April.

Enlig babyverden som skal regne ut termin på samme sett som legen har jeg termin 8 April, kan legen ha tatt helt fel?

I følge svenske sider var min termindato 5 April om man går etter UL.

Snakke om forvirrende. Jeg utgår bare ifra uke jeg - 11+6 idag enligt UL og i sånne fal går jeg inn i 13 uke i morgen, 12 fulle uker - gott.

Ble forresten fortsatt sykemeldt p g a kvalmen i en måned til. Håper alle har det bra.

Klems

Skrevet

Hei igjen,

Var glad at du ikke er kvalm syns jeg. Det er ikke moro i det hele tatt... Har også hørt at det ikke har noe med hvor mye hormoner eller hcg man har i kroppen om man er kvalm, uten hvordan kroppen reagerar på hormonet. Det skal heller ikke ha noe å si for om det går bra eller ikke om man er eller ikke er kvalm. En veninne var ikke kvalm i det hele tatt, reagerte kun på om hun hadde spist dårlig, og hun har 2 friske sønner idag så..

Vet ikke om det har noe å si, men av de jeg vet har ventet en gutt har de antingen ikke vært kvalm i det hele tatt eller også så kvalm at de blitt lagt in på sykehus.. Ingen vetenskaplig forskning på det men blir litt interessant å se hva som gjemmer seg i magen min. :-)

Skrevet

Hei jenter :)

Melder meg inn her. Bor for tiden i Oslo, men nå som vi fikk en skikkelig overaskelse i slutten av august, vendes nesen hjemover. Vi titter og titter etter leilighet på Kolbotn og Langhus, og regner med å være på plass innen spiren kommer i slutten av april. Termin er forløpig 25 eller 27 april. (legens og min)

Dette blir første barn og jeg er 25 år. Ligger som flere av dere hjemme med denne grusomme kvalmen, men har i dag første dag uten kvalmestillende på 2 uker, jippiiii! Har også vært to ganger på akkupunkutr sist uke, så vet ikke om det er det som begynner å hjelpe (håper).

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...