Gå til innhold

Til dere som er 100% alene med barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er dere veldig mye slitne på ettermiddager/kvelder?

Kjenner jeg lett blir irritert for småting som når for eksempel mitt barn på 2 år og 8 mnd søler og griser, eller hun løper rundt og roter og jeg må plukke opp.. Sølte drikkeyoughurt i min lysegrå stoffsofa i morgest, trodde jeg skulle fly i taket :( Føler meg som verdens verste mamma enkelte dager.. Ettermiddagene skal liksom være "hellige" og koslige, men synes nesten det er en fryd når hun er i seng de dagene jeg er sliten g hun gjør ting på trass, PUR trass!.. HUUUFF! *syt og klag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare 1 barn så jeg blir ikke så sliten og på dager hvor jeg er sliten så tar jeg henne med ut på lekeplassen eller ut på tur. Alt blir bedre i frisk luft:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var alene i 3 år med to gutter fra de var6 og 9 år. HELT alene! Bare hos far en helg iblant, aldri noe avlastning fra noen. Jeg var helt utslitt!!

 

Nå har jeg hatt ny mann i 5 år, og gutta er store og flinke. Greier seg mye selv :) Men er for tiden sykmeldt pga utbrenthet. Har liksom aldri kommet meg opp igjen...

Har mange ganger følt meg som en forferdelig mor, men tror gutta er fornøyde med meg alikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med 3 stk... en på 2mnd og 2 jenter på 6 og 8 år... det går helt greit.. har sluttet å bry meg og rot, kliss osv... selvfølgelig vasker jeg her hjemme, men har innsett at det ikke kan se perfekt ut hele tiden.. tar en shining når alle 3 er i seng.. ettermiddagene her er helt ok ( selv om jeg noen ganger virkelig gleder meg til barna har sovnet!!).. Jeg går hjeme om dagene og har vel derfor en del ekstra energi og tålmodighet til ungene enn hva jeg kanskje kommer til å ha når jeg starter i jobb igjen.. GRUER MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 100% alene med 3 på 1, 2 og 5 år, og jobber nå 50%, og har vel aldri vært så sliten før hehe.. har i tillegg god reisevei til både skole, bhg og jobb, så her er det null overskudd og jeg legger meg som regel likt med eldste mann i åtte tiden.

 

jeg har akkurat begynt å jobbe etter tre år hjemme, så håper og regner med dette bare er en tung overgang :) og så håper jeg jeg har en bil om litt for da vil hverdagen bli såååå mye enklere, for det er jammen tungt å traske ut kl 7 med dobbelt vogn i all slags vær, når man ikke skal være på jobb før kvart over 9!!

 

og ja, jeg eksploderer nok litt mer nå enn for ett par mnder siden, men tror som sagt det går seg til når dette blir vår rutine og livet slår seg til ro med jobb og skole og bhg hverdag i stedet for slaraffen livet vi har hatt disse siste årene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...