Gå til innhold

Guttungen er visst fæl til å tisse ute i barnehagen! Hva gjør jeg ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kom å hentet han i dag, så sier han som jobber på avdelingen hans, han står der å tisser. Han har gjort det ganske mye i det siste.

 

Så spør jeg hva de da gjør når han gjør sånt. Nei, vi prater bare med han om at det ikke er lov. Så når guttungen kom ned til meg, så sa jeg til han at tisse ute i bhg er grisete, at små barn kan tråkke på det osv.. Og fortalte at han måtte gå inn å tisse. Og ba han si unnskyld. Han sa unnskyld.

 

Men hvorfor tar de ikke han strengere da enn å bare prate med han, hva evt kan jeg gjøre hjemme med dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, da. ALLE hankjønn pisser ute. På busker og stolper og alt annet det kan markeres på. Han er bare forut for sin tid.

 

La ham tisse, men forsøk å forklare ham at det er bedre om han i alle fall gjør det i utkanten så andre slipper å tråkke i det.

 

Naturbehov kan neppe stagges....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst 17:18? Ikke rart det oppdras ekle menn om noen har en mamma med en slik holdning!

 

Jeg har tre sønner, og alle oppdras til å gå på do inne så lenge de er nær nok et toalett til det. Er vi på tur, så får de gå inn mellom noen trær, langt bort fra der vi går (dette gjelder forøvrig vesla også, hun får heller ikke sette seg på huk hvor som helst). Alle guttene har hatt perioder der de vil tisse hvor enn det skulle være, men da har vi sagt klart i fra om at det gjør en bare ikke, og forklart hvorfor. To av dem forstod og godtok dette kjapt, ene måtte vi jobbe mer med, men også han har nå sluttet å bare trekke ned buksene å tisse der det måtte passe ham. Det er ikke greit at smågutter tisser på lekeplasser, i grøfter like ved veier osv, og er det et toalett kort unna der en er, så skal dette benyttes. Det handler rett og slett om å lære guttene folkeskikk. Man skal spare andre for å måtte komme til å tråkke i deres urin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan lære guttungen dette? Bare gjenta og gjenta at det ikke er lov å forklare hvorfor? Nå synes jeg han har gått for langt når han først bæsja i barnehagen, og nå tisser han flere ganger om dagen der!

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan lære guttungen dette? Bare gjenta og gjenta at det ikke er lov å forklare hvorfor? Nå synes jeg han har gått for langt når han først bæsja i barnehagen, og nå tisser han flere ganger om dagen der!

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...