Gå til innhold

Vektklubb, noen som har vært medlem der eller andre plasser, og som vil dele noen oppskrifter på kalorifattig mat o.l?

Anbefalte innlegg

Skal slanke meg, så så ser jeg noen skriver at knekkebrød med en skive ost på ikke er slankende!!! Hehe, og jeg som alltid har trodd det...

Hva er slankende da??? Hva kan man spise egentlig? Ingenting?

Hilsen ei som SULTER!

Fortsetter under...

Var jeg som skrev det ;-) Knekkebrødene er bra, men (mye) ost er en killer dersom en vil slanke seg.

Har selv brukt vektklubben.no en periode for å få oversikt over eget kosthold, og fikk veldig mange a-ha opplevelser av det. Som deg hadde jeg mye mat jeg trodde var slankende, men som viste seg å være skikkelig kaloribomber, og også noen omvendt. Heldigvis, hehe... Vanlig tradisjonell norsk middag pleier å være ganske kalorifattig. Poteter med f.eks fiskekaker i brun saus og grønnsaker kan du spise deg stappmett på uten at det blir for mye kalorier. Om du dropper nan-brødet, er indisk ganske bra.

Du kan selvsagt spise mat, og du vil bli mett når magen er vandt til mindre måltider. Det greieste er om du finner en god kjøkkenvekt og veier all maten du spiser en kort periode. Det trenger ikke være noe tiltak. Legg fatet på vekten og skru den på. Legg oppå f.eks knekkebrødene, noter vekt, nullstill og ha på pålegg, noter ned, nullstill og legg på agurk osv, noter ned. Så legger du det inn på vektklubben, og den regner det ut for deg. Neste gang vet du omtrent hvor mye kcal det er i akkurat den retten. En må jo ikke veie alt hele tiden, en husker fort det man spiser mest av. Og etter 1-2 uker har du nok et ganske bra bilde over hvor mye kcal du normalt får i deg. Er jo ikke meningen at man skal holde på å veie maten i evigheter heller, er jo kun for å få en oversikt :-)

2 husman knekkebrød med kokt skinke er 150 kalorier.

2 solruta knekkebrød med brunost er 400 kalorier.

Det lønner seg virkelig som Alva sier å regne på det et par uker, man lærer veldig mye av det ;)

Du finner mange gode oppskrifter inne på http://www.greteroede.no/oppskrifter/

Spesielt kyllinglasagnen falt i smak her, og både mann og barn spiser godt når jeg lager den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...