Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt dumt spørsmål her kanskje, er ikke helt inne i dette med dresser. Enkelte vinterdresser har løs innerdress har jeg skjønt, men er den da som en vanlig høstdress? Slik at en like gjerne kan bruke høstdressen om vinteren med ekstra klær inni? Eller er den ekstra tykk osv selv uten denne innerdressen?

Må bare spørre jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel sånn at enkelte dresser har løst fôr. Så om du tar ut fôret har du en vår/høstdress. Lar du fôret være har du en vinterdress. Kommer an på vinteren der du bor, men her blir det gjerne veldig kaldt. Sånn at en ekstra ull/fleecedress i tillegg til vinterdressen er å foretrekke.

Skrevet

Hm, ja men kan man like gjerne bruke den høstdressen han har nå bare med masse ekstra klær under, eller vil det beste uansett være å ha en vinterdress?

Og vinterjakke, trenger en 1åring det? Praktisk når man skal frem og tilbake til barnehagen f. eks. eller bruker man like gjerne en ulldress utenpå inneklærne?

Første barnet for meg her, så er helt blank på slikt...

Skrevet

Jeg har noen tynne jakker, feks i Softshell som jeg brukte på min ett åring på høsten og våren når hun ligger/sitter i dunposen. Greit å ha noe på overkroppen i posen. Ellers har jeg vel mest brukt hel ull dress til henne.

Ang om du trenger vinterdress kommer litt an på vinteren der du bor som sagt. Er det veldig mye snø og kaldt så er det beste en vinterdress med tykk ull/fleece under. Men har dere slapse vinter der temperaturen ligger rundt -5 eller noe sånn så holder det nok med høstdressen han har også bare ull eller fleece under. Kommer litt an på barnet også. Om h*n er varm eller kald av seg.

Skrevet

På min ettåring brukte jeg en hel ulldress til og fra barnhagen gjennom vinteren. Var det veldig kaldt, startet jeg opp bilen:) Jeg liker best egen vinterdress uansett hvor kald vinteren er. En dress man krabber rundt i på høsten kan bli slitt til vinteren og da kanskje ikke være like varm. De sliter sikkert ikke ut klærne så fort, men mitt barn får ny dress til vinteren som er tykk og ikke brukt på høsten:)

Lykke til med valget av dress:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...