Gå til innhold

Burde jeg ha kreket meg på jobb i dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber tett på mennesker, og har holdt meg hjemme i dag. Grunnen er at jeg har voldsomt vondt i halsen, føler meg meg helt bomull i hode, øynene renner og det flimrer tidvis foran dem, jeg svimler hver gang jeg reiser meg opp, nakken og hode verker, er skikkelig slapp osv. Men jeg har ikke feber, det er veldig sjeldent jeg får feber. Har til og meg opplevd å ha lungebetennelse uten å ha feber. Mistenker at jeg kanskje kan ha halsbetennelse med streptokokker så hoven og sår som halsen min er nå, og vurderer lege i morgen dersom jeg ikke blir bedre. Har hatt dette før, og det er skummelt likt.

 

Snakket så vidt med en kollega på telefonen tidligere, og fikk et svar tilbake om stakkars meg og ikke greit når man blir så syk at man har feber. Jeg turde faktisk ikke si at jeg ikke har feber, for det virker som om mange mener at har man ikke feber, da er man ikke skikkelig syk heller, og det vet jeg akkurat denne kollegaen har kommentert før. Tenker dere slik også? At når jeg ikke har feber, å er jeg ikke skikkelig syk og burde ha kreket meg på jobb likevel? Jeg tenker at jeg hadde jo ikke klart å gjøre jobben min godt nok i dag uansett, og ville antagelig ha smittet mange også. Dagen i dag har jeg egentlig bare lagt og døst og lest litt, ikke orket å gjøre noe i huset eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må ikke ha feber for å være hjemme. Var selv sykemeldt pga lungebetennelse for en tid siden, uten feber.

 

Dog hadde jeg en gang en lege til arb.giver, som mente at hvis man hadde feber når man var syk, ja da fikk man bare ta en paracet og en ibux da, og dra på jobb. DET var jo ikke noe man var hjemme etter....

 

God bedring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjelden feber, sist gang jeg hadde feber var vel i 2002. Det trenger ikke være noe mål for om du er syk eller ei, eller hvor syk du er....

 

Dersom allmenntilstanden din er såpass dårlig som du beskriver er det nå greit at du er hjemme i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn sjef har jeg også, ta en paracet og kom deg på jobb. Har jeg feber gidder jeg ikke dra på jobb, det er bra sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skulle du være hjemme når formen er som den er!

 

Jeg får heller aldri feber. Aldri! Hadde en meget komplisert lungebetennelse i fjor, men aldri feber. Var så sjuk at jeg nesten ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, og hadde det ikke vært for at jeg var i permisjon så hadde jeg nok vært sykmeldt i 6-8 uker for så dårlig var jeg. Men feber? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å ha feber for å være syk.

 

Jeg er også av dem som sjelden har feber, men av og til blir jeg likevel for syk til å dra på jobb. Er lærer, og en lærer som nyser bassilusker ut over hele klasser, og/eller som knapt nok har stemme, det er det ikke mye vits i. Da blir jeg heller hjemme en dag eller to, enn å smitte "halve" skolen, feber eller ikke feber.

 

Tror du var på rett sted i dag, jeg, HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter! Følte meg så liten liksom etter å ha snakket med kollegaen min, eller lat eller hva en vil, men vet jo selv at jeg virkelig ikke er i god form i dag. Litt godt å høre at det er flere som meg, og at dere er enig i at så lenge man føler seg skikkelig dårlig, så er det grunn nok.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...