Gå til innhold

PCO og glukosebelastning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har pco?

Jeg var hos jordmor i dag og fikk beskjed om at jeg på ta glukosebelastningstest pga PCO, at alle med den diagnosen skal ta..

Jeg har ikke høy bmi..

Andre som har måttet det? Tok ikke forrige svangerskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har i det siste funnet ut at de med PCO har endel større sjanse for å få svangerskapsdiabetes, så regner med det er derfor. Bra de tar det alvorlig og følger opp :-)

Skrevet

Ok. Huff, kjenner jeg gruer meg :/

Skrevet

Gruer meg til selve testen. Hører folk sier det er så fælt :/

Skrevet

nisjda, det går helt fint. Drikken er bare veldig søt, men ikke stygg i det hele tatt! Går så greit :) tok selv for to dager siden, var 28+0. og så var det litt sånn "legekontoret minutt for minutt" i 2 timer, hehe..

Skrevet

Hvis du liker søtt er det helt i orden :-) er jo bare som veldig tynn melisglasur. Har du sprøyteskrekk er dett jo verre, men ikke noe skumle nåler som blir brukt!

Lykke til!

Skrevet

Takker! Blir litt roligere nå. Sprøyteskrekk har jeg heldigvis ikke :)

Skrevet

Jeg har tatt den tre ganger, og synes ikke den er så ille som folk skal ha det til. Det verste for meg er å ikke skulle drikke vann fra midnatt til etter testen, jeg blir veldig tørst i svangerskapene mine. Hvis du skal ta den et sted der de ikke er vant til å gi den, ta med litt sitrondråper på flaske, så smaker drikken bedre ;-) Det gir de på sykehuset her.

Skrevet

Oj, jeg visste ikke at jeg ikke får drikke vann på forhånd. Ingen som har sagt det til meg. :/ Må huske det da!

Sitrondråper var ikke dumt. Takk for tips!

Skrevet

Ferdig!!! :) Og det gikk egentlig helt greit. Smakte vondt, men gikk greit ned. Det var ventetiden etterpå som var verst, egentlig ;)

Heldigvis var resultatet bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...